Grudzień
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na grudzień
1.Gdy odwiedzi nas Święty Mikołaj
- poznanie tradycji ubierania choinki
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie trzech i więcej
- doskonalenie spostrzegawczości i sprawności manualnej
- kształtowanie wyobraźni ruchowej poprzez naśladowanie ruchem czynności (wykonywanych przez Mikołaja)
-rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- Coraz więcej umiem
- rozwijanie sprawności manualnej i posługiwanie się nazwami ubrań
- kształcenie uważnego słuchania i koordynacji ruchowo słuchowej
- doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 3 i więcej i tworzenie zbiorów równolicznych
- rozwijanie umiejętności tworzenia własnych kompozycji
-rozwijanie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej
- Święta tuż-tuż
- zapoznanie z tradycją Świąt Bożego Narodzenia
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – zbiorowy śpiew poznanych kolęd
- doskonalenie umiejętności dostrzegania i kontynuacja regularności rytmów
- utrwalenie znajomości kolorów
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz wyrażanie uczucia radosnego oczekiwania na święta Bożego Narodzenia
- Zawitała do nas Zima
- dostrzeganie zmian zachodzących w otoczeniu zimą
- rozumienie określeń najmniejszy i największy
- doskonalenie spostrzegawczości słuchowej oraz orientacji w schemacie własnego ciała
- doskonalenie umiejętności matematycznych, rozumienie określeń lekki, ciężki
- rozwijanie ekspresji twórczej i umiejętności pracy w grupie
Zima Długa (Kołysanka)
muz.i sł. Renata Szczydło
- Zima długa, gwiazdka mruga
a w szopie pod lasem,
We żłóbeczku, na sianeczku,
śpi mały bobasek.
Luli laj, luli laj,
luli, luli, laj.
Luli laj, luli laj,
luli, luli, laj.
2.Dwa aniołki skrzydełkami
Dziecię otulają.
Pastuszkowie na fujarkach
kołysankę grają.
Luli laj, luli laj,
luli, luli, laj.
Luli laj, luli laj,
luli, luli, laj.