Kwiecień
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień
Temat tygodnia: Wielkanoc
- kształtowanie odporności emocjonalnej przez swobodne wypowiedzi na forum grupy, zabawy teatralne i dramowe
- rozwijanie umiejętności matematycznych przez sprawdzanie objętości płynów
- zapoznanie z niektórymi elementami kultury regionalnej związanymi z Wielkanocą
- kształcenie kompetencji językowych przez zapoznanie ze słowami pochodzącymi z języka kaszubskiego
- wdrażanie do podtrzymania tradycji świątecznych
- kształtowanie poczucia rytmu
- utrwalenie informacji dotyczących tradycyjnych potraw wielkanocnych
- doskonalenie umiejętności zachowania się przy stole i wdrażanie do właściwego podejmowania zaproszonych gości
- kształtowanie zainteresowania kulturą polską
- odkrywanie różnic między zwyczajami regionalnymi
Temat tygodnia: Praca rolnika
- doskonalenie zdolności poznawczych przez przyporządkowywanie ilustracji do określonych dźwięków
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, przypomnienie cyklu rozwoju roślin;
- utrwalenie informacji o pochodzeniu produktów spożywczych
- kształtowanie umiejętności arytmetycznych
- rozwijanie zainteresowań technicznych
- kształcenie umiejętności matematycznych, segregowania, rozdzielania symboli graficznych według przyjętego kryterium
- utrwalenie wiedzy o przemienności pór roku i ich cechach charakterystycznych
- kształcenie zdolności poznawczych przez tworzenie i odtwarzanie rytmów wyrazowo-obrazkowych
Temat tygodnia: Dbamy o naszą planetę
- wprowadzenie pojęć „ekologia”, „ekologiczny”
- wprowadzenie litery Z,z na przykładzie wyrazu „zegar”
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za dobrostan nasze planety
- rozwijanie kompetencji językowych przez analizę i syntezę głosek w słowach
- utrwalenie informacji o sposobach segregowania odpadów
- rozwijanie umiejętności matematycznych podczas klasyfikowania przedmiotów według określonych cech
- rozbudzanie zainteresowań technicznych i konstrukcyjnych
- zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii
- zapoznanie ze sposobem działania oczyszczalni ścieków i sortowni odpadów
Temat tygodnia: Tajemnice książek
- kształtowanie odporności emocjonalnej poprzez wypowiadanie się na foru grupy
- wprowadzenie litery F, f
- rozwijanie kompetencji poznawczych i myślenia logicznego przez ukazanie procesu powstawania papieru
- rozwijanie umiejętności matematycznych podczas zapisywania prostych działań arytmetycznych
- wprowadzenie słownictwa określającego nazwy zawodów związanych z powstawaniem książki: autor, redaktor, ilustrator, drukarz, wydawca
- rozwijanie kompetencji poznawczych poprzez posługiwanie się modelami monet i banknotów
- ukazanie różnic i podobieństw między biblioteką i księgarnią
- kształtowanie percepcji wzrokowej i myślenia matematycznego poprzez rozpoznawanie cyfr i liczb
Piosenka "Zając malowany"
Na kubeczku z porcelany
mieszka zając malowany.
Kiedy tylko się poruszy
to w herbacie moczy uszy.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.
Siedzi zając na kubeczku,
lewą nogę moczy w mleczku.
Ale mleczko nie dla niego
on by wolał coś innego.
Mówię Wam, mówię Wam,
co ja z tym zającem mam.
Wytarł zając mokre uszy,
zrobił cztery wielkie susy.
Usiadł w lesie na polanie
co ja teraz powiem mamie?
Co ja teraz powiem? Co? No co?