Listopad
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na listopad
1. W krainie baśni i bajek
- rozpoznawanie i nazywanie bajkowych bohaterów
- wdrażanie do odpowiadania na proste pytania dotyczące wybranych treści
- rozwijanie zainteresowań bajkami i baśniami
- wdrażanie do szanowania książek i właściwego z nich korzystania
- rozwijanie wyobraźni dziecięcej oraz inspirowanie do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej
- poszerzanie doświadczeń plastycznych
- doskonalenie liczenia, stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo
2.Piękna nasza Polska cała
- rozwijanie poczucia przynależności narodowej
- wyrabianie szacunku do symboli narodowych
- rozwijanie wrażliwości wzrokowej , słuchowej oraz koncentracji uwagi
-zapoznanie dzieci z barwami narodowymi oraz mapą Polski
- klasyfikowanie przedmiotów według określonych cech
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania nauczyciela i wykonywania jego poleceń
- kształtowanie zdolności wokalnych
- rozwijanie wyobraźni twórczej i ekspresji ruchowej
3. Dbamy o czystość
- wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania
- kształtowanie umiejętności nawyku dbania o czystość osobistą
- nabywanie umiejętności prawidłowego mycia rąk
- rozpoznawanie i nazywanie przyborów toaletowych, dobieranie w pary przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych
- utrwalanie właściwego sposobu zachowania przy stole
- doskonalenie umiejętności określania czasu: na początku, potem, na końcu
4.Moja ulubiona zabawka
- rozwijanie umiejętności właściwego segregowania zabawek i odkładanie ich na swoje miejsce
- rozwijanie umiejętności samodzielnego wyboru swojej ulubionej zabawki
-utrwalenie nazw poszczególnych części ciała człowieka
-rozwijanie zainteresowań plastycznych dzieci
- rozwijanie umiejętności muzycznych
- zachęcanie dzieci nieśmiałych do zabawy
5.Gdy robi się coraz chłodniej
- rozumienie potrzeby doboru ubrania do warunków atmosferycznych
- nazywanie poszczególnych elementów garderoby
- wdrażanie do uważnego słuchania, obserwowania i wykonywania poleceń
- rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji i określania cech wielkościowych: długi, krótki
- kształtowanie umiejętności kontynuowania i tworzenia rytmów
„Barwy Ojczyste” Cz. Janczarski
Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie
A na tej fladze, biel jest i czerwień
Czerwień to miłość
Biel serce czyste
Piękne są nasze barwy ojczyste
,,Piosenka na chłodne dni”
1.Umiem włożyć już buciki,
kurtkę zapiąć na guziki.
Ref. Chociaż trochę chłodno dziś
To na spacer trzeba iść./ 2x
2.Wkładam czapkę i sweterek,
mogę iść już na spacerek.
Ref. Chociaż trochę chłodno dziś…
3.Rękawiczki, ciepły szalik.
Zimno mi nie będzie wcale.
Ref. Chociaż trochę chłodno dziś…