Listopad
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na listopad
- Czyste przedszkolaki.
- rozwijanie wiedzy na temat wagi przestrzegania zasad higieny osobistej, wdrażanie do dbania o swój wygląd, rozumienie konieczności używania swoich przyborów, tj. grzebienia, ręcznika, szczoteczki;
- wdrażanie do dbałości o czystość rąk, wykorzystanie zdobytych wiadomości w praktycznym działaniu – etapy mycia rąk, wycieranie rąk we własny ręcznik, oszczędne korzystanie z wody
- utrwalanie nazw przyborów toaletowych;
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania określeń opisujących kolejność wykonywanych czynności: na początku, potem, na końcu – ustalanie kolejności czynności mycia się;
- kształtowanie umiejętności grupowania przedmiotów według przeznaczenia;
- doskonalenie umiejętności różnicowania wielkości: duży, mały – dobieranie par takich samych ręczników różniących się wielkością;
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania przyborów toaletowych, dobieranie w pary przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych.
- wdrażanie do przynależności i postawy patriotycznej
- Gdy się robi coraz chłodniej.
- rozwijanie sprawności ruchowej i manualnej;
- wdrażanie do rozumienia i posługiwania się słowami: dzień, noc, zapasy;
- doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej;
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji i określania cech wielkościowych: długi, krótki;
- rozumienie potrzeby doboru ubrania do warunków atmosferycznych;
- kształtowanie umiejętności kontynuowania i tworzenia prostych rytmów (regularności), w których powtarza się sekwencja 2-wyrazowa, dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy;
- rozwijanie umiejętności modelowania prostych kształtów z plasteliny;
- Deszcz… deszcz…. deszcz….
- wdrażanie do posługiwania się nazwami kolorów podstawowych i określeniami duży – mały; grupowanie elementów według wielkości;
- kształcenie wyobraźni twórczej, rozwijanie poczucia rytmu;
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, koordynacji słuchowo-ruchowej;
- wzbogacenie słownika o wyrazy określające wiatr i deszcz;
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;
- dostrzeganie i kontynuowanie regularności i rytmów;
- doskonalenie umiejętności liczenia, dobieranie elementów w pary, rozumienie określeń: mniej, więcej;
- kształtowanie umiejętności ilustrowania treści prostego opowiadania;
- Przygotowania zwierząt do zimy.
- rozwijanie wrażliwości na świat przyrody, wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie (ich wyglądu, sposobu odżywiania się, poruszania, zwyczajów) oraz ich mieszkań;
- wdrażanie do posługiwania się nazwami kolorów;
- rozwijanie sprawności manualnej i ruchowej;
- rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej i słuchowej;
- wdrażanie do posługiwania się nazwami zwierząt: lis, jeż, niedźwiedź;
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń;
- kształtowanie umiejętności określania cech wielkościowych: mały, duży, większy, mniejszy, największy, długi, i liczenie w zakresie 5, porównywanie liczebności: tyle samo, więcej, mniej, o 1 więcej, o 1 mniej;
- wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania, odtwarzania ruchów ciała drugiej osoby;
- rozpoznawanie i nazywanie orzechów, szyszek; tworzenie rytmicznych układów według wzoru;
Mała wiewióreczka – piosenka
Mała wiewióreczka ruda stuku – puku, stuku- puk
Nie wiedziała co do nuda stuku – puku, stuku- puk,
A, że śpiewać nie umiała stuku – puku, stuku- puk
Na kasztanach w lesie grała stuku – puku, stuku- puk
„Czytaj z misiem” - piosenka
- 1. Siadaj szybko na dywanie,
coś pięknego dziś się stanie,
w wielki świat literatury
zaprowadzi ciebie miś.
Ref.: Dzisiaj czyta twoja pani,
ale jutro spróbuj ty,
zaproś misia na kolanach
i opowiedz swoje sny/x2
- Mały miś nas uczy wiele,
on jest naszym przyjacielem,
my choć kilka latek mamy
czytać chcemy przez dzień cały.
Ref.: Dzisiaj czyta twoja pani...
- Mały miś nam wiele zdziała,
czyta z nami tata, mama
opowiada nam o świecie
pojąć tego nie możecie
Ref: Dzisiaj czyta twoja pani…