Listopad
Temat tygodnia: Na starej fotografii.
- rozwijanie czynnego słownika dzieci o zwroty dotyczące stopni pokrewieństwa
- rozwijanie myślenia logicznego podczas porządkowania zdarzeń czasowych
- kształtowanie koncentracji uwagi podczas słuchania tekstów literackich
- kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej- przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter „e, E”
- budzenie wrażliwości na walory estetyczne środowiska przyrodniczego
- poszerzanie wiedzy na temat pracy fotografa
- rozwijanie zainteresowań techniką
- utrwalenie poznanych liter
Temat tygodnia: Jesienna muzyka.
- kształtowanie myślenia matematycznego- wprowadzenie liczby i cyfry 2
- rozwijanie słownika czynnego o określenia cech jesiennej pogody
- rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą rytmu i ruchu
- rozwijanie czynnego słownika o pojęcia: „dyrygent”, „orkiestra”, „nuty”, „filharmonia”
- wdrażanie do ubierania się odpowiednio do pogody
- nazywanie i wyrażanie uczuć i emocji
- rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej- przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter „t”, „T”
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej
- kształtowanie umiejętności recytatorskich
Temat tygodnia: Mali artyści.
– Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
– Doskonalenie czytania metodą sylabową, wprowadzenie litery D, d jak: dom, Dorota;
– Rozwijanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące filharmonii, zawodu muzyka, malarza, rzeźbiarza.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej, utrwalenie określeń najmłodszy, najstarszy, starszy od, młodszy od;
- Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez odtwarzanie rytmów słuchowo-ruchowych;
- Rozpoznawanie wysokości dźwięków
- Kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed posiłkami
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- Wdrażania do porozumiewania się umiarkowanym głosem
Temat tygodnia: Ciepło i miło.
– Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.
– Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń, sekwencji czasowych.
– Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.
– Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 3 oraz litery i, I na wyrazach; igła, Iga. Nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.
– Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.
– Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy;
– Nauka piosenek i pląsów.
Piosenka "Domowe roboty”
Kiedy rano gwiazdki zgasną.
Gdy się tylko zrobi jasno.
Różne sprzęty wcześnie wstają,
swoją pracę zaczynają.
Słychać piski, słychać szum.
Szuru buru, plusk i plum.(2x)
Już żelazko na swej nodze
jeździ gładko jak po lodzie.
A lodówka mruczy sobie:
Pyszne dzisiaj lody zrobię.
Słychać piski…
Na śniadanie w opiekaczu
zrumienione grzanki skaczą.
A odkurzacz ciężko wzdycha,
tyle kurzu się nałykał.
Słychać piski…
Pralka bębnem wciąż obraca,
prać skarpetki to jest praca.
Czajnik gwiżdże na kuchence,
a suszarka suszy ręce.
Słychać piski…
Piosenka "Skaczące nutki"
Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.
Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.
Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.
Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.
Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re, mi, nutki trzy.
Wiersz "W pracowni rzeźbiarza”- Agnieszka Karcz
Stoją w kącie ułożone różne formy wyrzeźbione.
Są drewniane i gipsowe, marmurowe, papierowe.
Jedne małe inne duże, jedne płaskie drugie grube.
Mają kolor, kształt, fakturę czasem ubiór oraz minę.
Pierwsza rzeźba z drewna stoi, przypomina mi wagonik.
Druga rzeźba zaś z kamienia, górą wielką będzie teraz.
Trzecia forma marmurowa, jak lotnisko wygładzona.
Czwarta bryła z brązu lana, z wielkiej formy wyjmowana.
Piąta rzeźba z porcelany, jest postacią prosto z baśni.
Szóste dzieło zaś z kryształu, przypomina górę szklaną.
Jaką rzeźbę stworzyć mam, gdy tak wiele tworzyw mam.
Jaką barwę nadać jej, by urody dodać tej.
Jaki kształt wyrzeźbić mam, jaki dłutem nie wiem sam.
Być rzeźbiarzem trudno jest, trzeba pomysł dobry mieć.