Luty
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc luty
1.Urządzenia elektryczne
- zapoznanie dzieci z urządzeniami elektrycznymi
- zapoznanie dzieci z pojęciem prąd elektryczny
- wdrażanie dzieci do uważnego słuchania nauczycielki i wypowiedzi kolegów
- uświadomienie konieczności przestrzegania zasad korzystania z urządzeń elektrycznych podłączonych do sieci
- kształtowanie umiejętności porównywania długości
- rozwijanie zdolności manualnych
- doskonalenie zdolności plastycznych
- rozwijanie pomysłowości i wyobraźni dzieci
2. Bale, bale w karnawale
- poznanie znaczenia słowa ,,karnawał”, nazywanie strojów balowych
- kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na określony temat
- utrwalanie nazw kolorów, wzbogacanie słownictwa (konfetti, serpentyna)
- wywoływanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy
- wdrażanie do umiejętnego poruszania się w kole
- rozwijanie sprawności manualnej
3.Muzyka jest wszędzie
- zapoznanie dzieci z nazwami instrumentów
- utrwalenie znanych dzieciom piosenek
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania dźwięków z otoczenia- ćwiczenia słuchowe
- rozwijanie mięśni narządów mowy
- kształtowanie umiejętności swobodnego i logicznego wypowiadania się
- rozwijanie umiejętności słuchowej i umiejętności liczenia
- kształtowanie zdolności plastycznych
4. W dawnych czasach
- rozwijanie ciekawości poznawczej
- oglądanie książek z dinozaurami
- budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie
- poznanie fizycznych właściwości węgla i soli- zabawa badawcza
-`kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego podczas zabaw badawczych ( zmiany nieodwracalne)
- rozwijanie ekspresji plastycznej
- doskonalenie liczenia, stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo
,,Nadmuchiwanie balonika”- wiersz
Mały balon mam,
Nadmucham go sam.
Noskiem wdech,
Buźką: ffffuuu,
Dmucham balon ile tchu.
Już balonik kolorowy
Do zabawy jest gotowy.
Coraz wyżej w górę leci!
Pękł i spadł na głowy dzieci.
„Muzykanci” – wiersz
Muzykantów każdy zna
Li, li, la li, li, la
Jest nim świerszcz i jestem ja
Li, li, la, li, li, la
Dziś na palcach sobie gram
Pa- ram- pam, pa- ram- pam
Bo paluszki zdolne mam
Pa- ram- pam, pa- ram- pam
Wietrzyk psotnik także gra
Szu, szu, szu, szu, szu, szu,
Gdy po polach sobie gna
Szu, szu, szu, szu , szu , szu