Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Luty


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty

1. Bajki, baśnie, legendy.

– Słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
– Recytowanie, indywidualnie i zespołowo wierszy
– Rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: wiedza, rodzina oraz środowiska społecznego dziecka, np. księgarnia, biblioteka, bajka, legenda, baśń
– Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem
– Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier; wprowadzenie znaku graficznego ,,=''
– Tworzenie własnych książek dotyczących znanych bajek lub wymyślonych przez dzieci, składających się z obrazków lub tekstu ułożonego przez nie, a zapisanych przez nauczyciela.


2. W karnawale same bale

– Ćwiczenie pamięci słuchowej, rozwijanie postrzegania wzrokowego przez wyróżnianie i nazywanie elementów ilustracji;
– Poznanie niektórych polskich tańców ludowych, ich nazw oraz podstawowych kroków tanecznych;
– Wprowadzenie litery N, n na przykładzie wyrazu noga;Nina
– Rozwijanie umiejętności matematycznych przez mierzenie długości;
– Podejmowanie samodzielnych aktywności i uczestniczenie w zabawach tematycznych; porównywanie liczebności zbiorów;
– Rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych
– Rozwijanie umiejętności słuchania piosenek i wyrażania muzyki ruchem

3. Dawno temu.

- Przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter s, S na podstawie wyrazów : smok, Seweryn
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz budowania wypowiedzi
- Kształtowanie orientacji przestrzennej
- Zachęcanie do samodzielnego badania otaczającej nas rzeczywistości
- Nabywanie umiejętności wnioskowania
- Rozwijanie myślenia matematycznego- wprowadzenie liczby i cyfry 6
- Doskonalenie percepcji wzrokowej- utrwalenie kształtu litery s
- Nabywanie umiejętności gry na instrumencie muzycznym (dzwonki)
- Rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych
- Wdrażanie do poszanowania pracy innych osób

4. Kiedy patrzę w niebo.

- Poznanie sposobu wykonania zegara słonecznego
- Dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni i nocy, ćwiczenie pamięci
- Przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter r, R na podstawie wyrazów: robot, Renata
- Poznanie elementów tworzących Układ Słoneczny
- Rozwijanie myślenia matematycznego- wprowadzenie liczby i cyfry 7
- Rozwijanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu
- Rozwijanie umiejętności artykulacyjnych i fonacyjnych
- Pogłębianie wiedzy i słownictwa związanych z kosmosem

 

Piosenka „Nocne rozmyślania”

Ref.: Gdy na niebie patrzę nocą,
Księżyc widzę z gwiazd karocą.
Kiedy się do łóżka kładę,
Niebo zmienia się w estradę.
I choć czas jest już do spania,
W głowie kłębią się pytania.

1. Czy to niebo nad głowami
To mięciutki jest aksamit?
Czy te gwiazdki, tam w oddali,
Są maleńkie jak koralik?
Czy słoneczko na noc gaśnie,
by móc rano świecić jaśniej?
Gdy księżycowa jest połowa,
Gdzie to drugie pół się chowa?
Ref.: Gdy na niebie patrzę nocą,
Księżyc widzę z gwiazd karocą....

2. Czy te gwiazdki na błękicie
wiodą własne gwiezdne życie?
Czy noc mija, czemu gasną?
Czyżby próbowały zasnąć?
Ile planet krąży wokół?
Czy są na nich pory roku?
Czy nic z nieba, kto mi powie
spaść nie może nam na głowę
Ref.: Gdy na niebie patrzę nocą,
Księżyc widzę z gwiazd karocą....

Wiersz „Słońce”
Śpią jeszcze ludzie, gdy świt przychodzi,
Zza horyzontu słońce wychodzi.
Wciąż pięknie, jasno świeci na niebie,
Ciepłe promienie wysyła do ciebie.
Ogrzewa rośliny, zwierzęta ludzi,
Wcale się zbytnio przy tym nie trudzi.
Gdy jest na niebie wszędzie jest jasno,
Nawet, gdy chmury przykryją je ciasno.
Latem jest bardzo wysoko nad ziemią,
Wtedy się wszystkie rośliny zielenią.
Ciepła jest wtedy woda w jeziorach...
Chodźcie się kąpać, słoneczko woła.
A kiedy nisko nad ziemią świeci,
Pełno na ziemi wichrów, zamieci.
Kiedy już zajdzie, to dobrze wiecie,
panuje ciemność na całym świecie.

Piosenka ,,Nasz bałwanek”
1.Kto zamieszkał na podwórku
w ten zimowy ranek?
Białe kule, nos z marchewki-
to chyba bałwanek!

Ref.: Bałwanku, bałwanku,
co za oknem stoisz.
Czy mrozu i wiatru
bałwanku się boisz?

2.Stary garnek ma na głowie
nosa nie zadziera.
Z węgla oczy i guziki,
miotłę w ręku trzyma.
Re.: Bałwanku, bałwanku.....