Luty
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na luty.
Baśnie, bajki i legendy
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego na podstawie baśni
- Odróżnianie elementów prawdopodobnych i nieprawdopodobnych (fikcyjnych od realnych)
- Rozwijanie umiejętności społecznych podczas pracy w grupach
- Kształtowanie percepcji słuchowej
- Rozwijanie słuchu muzycznego
- Kształtowanie poczucia rytmu
- Przypomnienie polskich legend i ich bohaterów
- Doskonalenie umiejętności oceny zachowania bohaterów
- Kształtowanie kreatywnego myślenia podczas twórczych zabaw
- Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej
Bale, bale w karnawale
- Poszerzenie wiedzy dzieci na temat karnawału
- Doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
- Rozwijanie umiejętności matematycznych: przeliczanie, porównywanie, klasyfikowanie
- Doskonalenie umiejętności tanecznych
- Rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych zdolności twórczych
- Doskonalenie koordynacji ręka – oko
- Integracja grupy podczas imprezy karnawałowej
W dawnych czasach
- Poszerzanie wiedzy dzieci na temat prehistorii
- Doskonalenie umiejętności poszukiwania informacji w różnych źródłach
- Kształtowanie umiejętności porównywania i spostrzegania
- Rozbudzanie zainteresowania zajęciami badawczymi
- Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków
- Doskonalenie motoryki małej
- Budowanie wiary we własne siły poprzez aktywny udział w zajęciach
- Rozwijanie ekspresji artystycznej
Wynalazki
- Poszerzanie wiedzy dzieci na temat wynalazków, które zmieniły świat
- Doskonalenie umiejętności przeliczania
- Rozwijanie świadomości funkcji komputera i Internetu oraz zagrożeń związanych z korzystaniem z nich
- Kształtowanie umiejętności przewidywania skutków zachowań
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- Doskonalenie sprawności fizycznej
- Rozwijanie percepcji słuchowej
- Doskonalenie motoryki małej
- Rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki