Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Luty

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty.

  1. Nasze ulubione baśnie i bajki.
  2. Karnawał.
  3. Dawno temu.
  4. Kiedy patrzę w niebo.
  • Prowadzenie zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i nabywania odporności.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, wprowadzenie liter n, N, s, S, r, R.
  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych
    z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
  • Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
  • Wprowadzenie znaku = jako symbolu do oznaczenia równoliczności dwóch zbiorów.
  • Wprowadzenie liczb 6, 7 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników
    w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
  • Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej, kontrolowanie poprawności chwytu pisarskiego i postawy ciała podczas zabaw grafomotorycznych wykonywanych przy stoliku.
  • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych, posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
  • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem; rozwijanie umiejętności improwizowania.
  • Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.
  • Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Piosenka pt. ”Bal baloników”
słowa Maria Terlikowska

  1. Był sobie raz balonik
    Niebieski w kropki złote.
    Nie umiał wcale latać,
    choć wielką miał ochotę.
  2. Aż przyszła noc gwiaździsta
    noc tańca i muzyki.
    Tej nocy sam karnawał
    sprzedawał baloniki.
  3. Na złotych były nitkach,
    na cienkich, srebrnych sznurkach.
    Fruwały i tańczyły
    leciutko niby piórka.
  4. Już całe miasto tańczy
    walczyka w takt muzyki.
    Wirują nad głowami
    wesołe baloniki.

Piosenka pt. ”Karnawałowy bal”
 słowa Agnieszka Galica

  1. Kto przebierze się za misia?
    Kto za królewicza?
    A kto z dzielnym Indianinem
    będzie tańczył dzisiaj?
    Biegnie zając za piratem,
    pajac robi miny.
    A królewny rozrzucają
    wstążek serpentyny.

Ref.: Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.
kto nie bawi się z nami, temu będzie żal.

  1. Sypie, sypie się konfetti,
    fruną baloniki.
    Słychać śmiechy, słychać brawa
    i dźwięki muzyki.
    To karnawał jest w przedszkolu,
    wszyscy się bawimy.
    Raz na lewo, raz na prawo,
    w tańcu zakręcimy.