Maj
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na maj
- W kinie i w teatrze
- wprowadzenie pojęć: kino, teatr
- zapoznanie z nazwami zawodów teatralnych (aktor, reżyser, scenograf)
- prezentowanie ilustracji i wyjaśnianie znaczenia słów związanych z teatrem ( kasa, widownia, scena, aktor, widz, kurtyna)
- wzbudzanie zainteresowania teatrem, odwołanie się do własnych doświadczeń
- inspirowanie zabaw z elementami pantomimy, zabaw dramowych
- utrwalanie właściwych zachowań w instytucjach kultury
- Zwierzęta na wiejskim podwórku
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie
- kształtowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich
- budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic między krajobrazami wsi i miast
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- rozwijanie zdolności plastycznych
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
- rozwijanie aparatu mowy u dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
- Na wiosennej łące
- zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się
- utrwalanie znajomości kolorów
- rozwijanie sprawności manualnych
- kształtowanie umiejętności określania odległości: bliżej, dalej
- rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
- Święto Mamy i Taty
- kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej z rodziną
- wdrażanie do wzmacniania więzi z rodzeństwem
- wyrabianie umiejętności okazywania najbliższym uczuć, szacunku i miłości
- rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny
- kształtowanie umiejętności formułowania życzeń dla mamy i taty
- rozwijanie u dzieci sprawności manualnej
- kształtowanie zdolności wokalnych
- Dzień Dziecka
- uświadomienie dzieciom ich prawa do zabawy, nauki i rozwoju
- zdobywanie i poszerzanie wiedzy na temat życia dzieci z rożnych stron świata
- dostrzeganie i szanowanie odmienności innych dzieci
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń
- wdrażanie do zgodnego współdziałania w grupie, pomagania innym dzieciom w codziennych sytuacjach
- rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
- rozumienie określeń: góra, dół
,,Wiosenny bal” – piosenka
1.Na zielonej polanie
dziś wiosenny bal.
Do tańca grają grube bąki
i chrabąszcze dwa.
Ref. Dili, dili, dili, dili
i chrabąszcze dwa.
- Na zielonej polanie
dziś wiosenny bal.
Do tańca grają chude świerszcze
i komary dwa.
Ref. Dili, dili, dili, dili
i komary dwa.
3.Na zielonej polanie
dziś wiosenny bal.
Wesoło tańczy pszczółka Maja
a orkiestra gra.
Ref. Dili, dili, dili,dili
a orkiestra gra.
Dzień na wsi D. Niemiec
Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie
Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie
Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta
o królikach o świnkach o owcach pamiętać
Dać jeść i pić bez wyjątku wszystkim w całym obrządku
Owce wypuścić na hale to dla nich miejsce wspaniałe
Już słychać radosne beczenie chrumkanie
to znaczy , że zwierzętom smakuje ich śniadanie
Konie są w stajni bardzo szczęśliwe, gdy im porządnie wyczeszę grzywę
gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuję, parskają głośno mówiąc dziękuję
W stajni, w chlewiku na dworze cały dzień trwa praca
Dopiero, gdy się ściemnia z dziadkiem do domu wracam
Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę
sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.