Maj
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na maj
- Co się dzieje na wiejskim podwórku
-rozpoznawanie i nazywanie zwierząt wiejskich
-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
- rozwijanie zainteresowań książką
- posługiwanie się nazwami zwierząt wiejskich
- rozumienie wyrazów: buda, stajnia, obora, kurnik
- doskonalenie słuchu fonematycznego
- kształtowani umiejętności klasyfikowania; doskonalenie liczenia
- Na majowej łące
- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych
- kształtowanie postawy pomagania kolegom i koleżankom w codziennych sytuacjach
- określanie różnic i podobieństw w wyglądzie rowerów dla dzieci i dorosłych; wzbogacenie słownika o nazwy owadów
- doskonalenie pamięci
- wdrażanie do uważnego słuchania i wykonywania poleceń
- rozumienie wyrazów: przed, za, obok, dookoła, lokomotywa, wagony, maszynista
- rozwijanie poczucia rytmu; kształcenie umiejętności rozróżniania tempa: wolno- szybko
- doskonalenie umiejętności liczenia
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności manualnej
- Dzień Mamy i Taty
-wdrażanie do umiejętnego poruszania się w kole wiązanym
- rozwijanie umiejętności łączenia kolorów
- doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie
- kształtowanie umiejętności ustalania położenia obiektów i używania określeń: obok, na pod, za, przed, w, z przodu, z tyłu, wewnątrz, na zewnątrz, najwyżej, najniżej
- posługiwanie się zwrotami: odkurza pierze, wierci, stuka, wbija, zmywa
- doskonalenie pamięci i uwagi
- doskonalenie sprawności ruchowej oraz reakcji na sygnał
- Jestem dzieckiem
- zwrócenie uwagi o dbanie o estetykę własnego wyglądu
- doskonalenie sprawności ruchowej
- doskonalenie sprawności manualnej
- rozwijanie koordynacji wzrokowej
- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi