Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec

Temat tygodnia: W marcu jak w garncu
- utrwalenie informacji o charakterystycznych cechach wiosny
- doskonalenie umiejętności matematycznych- aspekt porządkowy liczb
- rozwijanie zainteresowań badawczych
- wprowadzenie litery „w” na przykładzie wyrazu „wazon”
- rozwijanie kompetencji językowych dzieci przez poznanie i stosowanie przysłów oraz związków frazeologicznych związanych z wiosną
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej
- wdrażanie do odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie
- tworzenie kalendarza pogody
- rozwijanie umiejętności odczytywania prognozy pogody oraz prezentowania jej na foru grupy
- pobudzanie rozwoju intelektualnego przez eksperymentowanie, stawianie hipotez i ich sprawdzanie

Temat tygodnia: Porządki w ogrodzie
- utrwalenie informacji o zmianach zachodzących wiosną w przyrodzie, odwoływanie się do własnych doświadczeń
- doskonalenie umiejętności słuchania tekstu i wypowiadania się na temat jego treści
- wprowadzenie litery „c” na przykładzie wyrazu „cebulka”
- rozwijanie kompetencji arytmetycznych przez wprowadzenie zapisu dodawania cyfr
- kształtowanie postawy proekologicznej- zakładanie przedszkolnej uprawy roślin
- rozwijanie umiejętności wykonywania prac przestrzennych
- rozwijanie kompetencji matematycznych przez porządkowanie obiektów według określonych cech
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- rozwijanie umiejętności obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie
- doskonalenie umiejętności przeliczania

Temat tygodnia: Witaj wiosno.
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- rozwijanie umiejętności obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie
- doskonalenie umiejętności arytmetycznych przez ćwiczenie zapisu dodawania cyfr
- utrwalenie informacji o kierunkach wędrówek ptaków – samodzielne wyszukiwanie informacji
- wprowadzenie litery g na przykładzie wyrazu globus
- rozwijanie kompetencji matematycznych przez stosowanie liczebników głównych i porządkowych
- promowanie zasad zdrowego trybu życia
- utrwalanie kształtu poznanych liter
- zapoznanie ze zwyczajami dotyczącymi pożegnania zimy w różnych rejonach Polski, kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej przez zabawy ruchowe

Temat tygodnia: Zwierzęta na wiejskim podwórku.
- wdrażanie do samodzielnego wyszukiwania i weryfikowania informacji dotyczących pracy w gospodarstwie, rozwijanie umiejętności współpracy
- wprowadzenie litery ł, kształcenie kompetencji językowych przez analizę i syntezę głosek w słowach
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt, doskonalenie sprawności narządów artykulacyjnych
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i wiedzy na temat zwierząt gospodarskich, ćwiczenie pamięci słuchowej
- układanie obrazków i opowiadanie historyjki zgodnie z chronologią wydarzeń,
- polisensoryczne poznawanie różnych rodzajów serów, utrwalenie informacji o produktach wytwarzanych z mleka.

Piosenka "Marcowa Pogoda"
Ugotuję dziś pogodę
na marcową zmienną porę.
Wleję deszczu kilka kropel,
dodam też lodowy sopel.
Słońca żółcią wnet poleję,
niech się w garnku słonko grzeje.

Już pogoda się gotuje,
wszystko mieszam i próbuję.
Jak mgła z garnka para bucha.
Och, pogoda mnie nie słucha!
Już unosi się pokrywa,
zerkam-w garnku tęcza pływa.

Piosenka "Marzec czarodziej"
Chodzi marzec czarodziej
Po chmurach po lodzie
Aż tu nagle hokus pokus
I już pączki na patyku
I już trawka na śnieżniku
Och ten marzec czarodziej

Chodzi marzec czarodziej
Po chmurach po lodzie
Aż tu nagle hokus pokus
Słońce rzuca swe błyskotki
Że aż mruczą bazie kotki
Och ten marzec czarodziej

Chodzi marzec czarodziej
Po chmurach po lodzie
Aż tu nagle hokus pokus
Przez kałuże skaczą kaczki
Żółte kaczki przedszkolaczki
Och ten marzec czarodziej

Piosenka pt. : „Idzie wiosna”, słowa Jan Babicz
1. Strojna w zieleń
poprzez ziemię
idzie wiosna.
Cała w kwiatach
w śpiewie ptaków,
w blasku słońca .

2. Jasną chmurę
ma nad czołem,
uśmiechnięta.
Wiatrem miękkim
pełnym ciepła
owinięta.

3. Idzie ziemią,
idzie wodą,
jak to wiosna.
Aż do lata
dojdzie strojna,
by tam zostać.