Marzec
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na marzec.
Temat kompleksowy – Zwierzęta z dżungli i sawanny.
CELE OGÓLNE:
-zapoznanie z kontynentem afrykańskim oraz wybranymi zwierzętami zamieszkującymi ten kontynent;
- odkrywanie litery z: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
- rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej;
- poszerzanie wiadomości na temat ogrodu zoologicznego;
- zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt egzotycznych;
- poszerzanie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych;
- aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie różnego typu zagadek;
- wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania;
- poznawanie właściwości bananów, w tym ich walorów smakowych;
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej;
- zapoznanie z wybranymi kontynentami oraz zamieszkującymi je zwierzętami (na podstawie mapy świata);
- usprawnianie drobnych mięśni dłoni.
Temat kompleksowy : W marcu jak w garncu.
CELE:
- rozwijanie mowy i myślenia;
- doskonalenie motoryki małej podczas prac plastycznych;
- zapoznanie z literą W, w;
- doskonalenie umiejętności formułowania i weryfikowania hipotez;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia;
- doskonalenie umiejętności porównywania;
- kształtowanie słuchu oraz pamięci muzycznej i ruchowej;
- rozwijanie wyobraźni poprzez słuchanie tekstów literackich;
- poszerzanie zainteresowań czytelniczych;
- doskonalenie motoryki małej;
- rozbudzanie poczucia przynależności do regionu pochodzenia;
- rozwijanie umiejętności korzystania z mapy, określanie położenia;
Temat kompleksowy: Porządki w ogrodzie.
CELE:
- rozpoznawanie oznak wiosny;
- doskonalenie umiejętności uważnej obserwacji;
- wypowiadanie się na dany temat;
- utrwalenie informacji o narzędziach ogrodniczych;
- poszerzanie słownika o nazwy narzędzi ogrodniczych;
- zapoznanie z warzywami cebulowymi;
- poznanie właściwości leczniczych warzyw cebulowych;
- poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin;
- doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków;
- poszerzanie słownika;
- eksperymentowanie z farbami;
- rozwijanie twórczego myślenia;
Temat kompleksowy: Witaj wiosno.
CELE:
- doskonalenie słuchu fonemowego;
- uwrażliwienie na świat przyrody;
- poznanie wartości odżywczych warzyw oraz sposobów ich przygotowania;
- zapoznanie z literą G, g;
- zapoznanie z cyklem życia motyla;
- rozwijanie ekspresji twórczej;
- poznanie budowy ciała i środowiska życia ślimaka;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- zapoznanie z tradycją topienia marzanny;
- uwrażliwianie na zmiany w przyrodzie.
Temat kompleksowy: Wiosenne powroty.
CELE:
- zachęcanie do samodzielnych doświadczeń i wyciągania wniosków;
- zapoznanie z właściwościami jajka;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- poznawanie i stosowanie różnych technik plastycznych;
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata;
- wzbogacanie wiadomości na temat wybranych gatunków ptaków;
- rozumienie znaczenia ptaków dla środowiska;
- uświadamianie istnienia ochrony gatunkowej;
- ćwiczenie koncentracji i szybkiej reakcji na ustalone sygnały;
- porównywanie liczebności zbiorów;
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego;
- utrwalanie koloru upierzenia wybranych gatunków ptaków oraz znaczenia piór w ich życiu;
- rozwijanie wrażliwości dotykowej;
- rozwijanie sprawności manualnej – poznawanie sposobu wykonania pracy plastycznej za pomocą wyszywania na papierze.