Marzec
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na marzec
- Poznajemy różne wielkości
- Zdobywanie doświadczenia w porównywaniu i określaniu wielkości przedmiotów
- Porównywanie wysokości
- Stwarzanie warunków do zdobywania doświadczenia w postrzeganiu podobieństw i różnic
- Zapoznanie ze sposobem robienia zakupów
- Zdobywanie doświadczenia poprzez manipulację figurami geometrycznymi na płaszczyźnie
- Nasze zmysły
- Rozpoznawanie i nazywanie części ciała
- Przeliczanie z użyciem liczebników głównych i porządkowych
- Doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej
- Rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej
- Rozwijanie umiejętności wokalnych
- Czekamy na wiosnę
- Zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia
- Poznanie nazwy miesiąca, wyjaśnienie znaczenia przysłowia „ W marcu jak w garncu’’
- Wspólne założenie „ zielonego kącika przyrody’’, prowadzenie hodowli roślin i obserwacji
- Zapoznanie z wyglądem i nazwą pierwszego wiosennego kwiatka-przebiśniegu
- Opowiadanie i porządkowanie historyjki obrazkowej, wiązanie przyczyn i skutków wg chronologii wydarzeń
- Rozwijanie sprawności manualnych
- Nadeszła wiosna
- Poznanie tradycji związanych z obrzędem pożegnania zimy
- Rozwijanie umiejętności pracy i współdziałania w grupie rówieśniczej
- Poznanie nazw kwiatów chronionych
- Zapoznanie z wiosennymi pracami w ogrodzie
- Rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem