Marzec
Zamierzenie dydaktyczno-wychowawcze na marzec
1.Poznajemy zawody
-poznanie pracy krawcowej, fryzjera, piekarza, lekarza
-inicjowanie rozmów na temat pracy zawodowej rodziców
-rozwijanie kreatywności
-rozwijanie umiejętności wycinania
-doskonalenie posługiwania się liczebnikami w zakresie 3 i więcej
- Mały matematyk
- rozwijanie umiejętności liczenia
- zapoznanie z wagą szalkową
- rozwijanie umiejętności mierzenia długości i objętości
- zachęcanie do wspólnego działania
- Wiosna tuż-tuż
-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną,( np.: coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki)
- poznawanie zwiastunów wiosny, (np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach)
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- poznanie wybranych elementów pogody
- rozwijanie umiejętności malowania
- rozwijanie percepcji słuchowej
- Wiosenne hodowle
-Zakładanie zielonego ogródka w sali
-poznanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie umiejętności plastycznych
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej
- rozwijanie umiejętności liczenia
Piosenka „Wiosenny spacerek”
- Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Już cieplutkie słońce świeci,
na wycieczkę poszły dzieci
z naszego przedszkola,
z naszego przedszkola.
- Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Tu fiołek, tam pierwiosnek,
widać wiosnę, słychać wiosnę
w lesie i na polach,
w lesie i na polach.
- Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Jaskółeczka czarna, mała
z ciepłych krajów przyleciała,
gniazdo swe buduje,
gniazdo swe buduje.
Wiersz „Wiosna” (M. Frączek)
Przyszła do nas wiosna,
ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
Weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
niechaj wiosna długo trwa
1.Poznajemy zawody
-poznanie pracy krawcowej, fryzjera, piekarza, lekarza
-inicjowanie rozmów na temat pracy zawodowej rodziców
-rozwijanie kreatywności
-rozwijanie umiejętności wycinania
-doskonalenie posługiwania się liczebnikami w zakresie 3 i więcej
- Mały matematyk
- rozwijanie umiejętności liczenia
- zapoznanie z wagą szalkową
- rozwijanie umiejętności mierzenia długości i objętości
- zachęcanie do wspólnego działania
- Wiosna tuż-tuż
-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną,( np.: coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki)
- poznawanie zwiastunów wiosny, (np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach)
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- poznanie wybranych elementów pogody
- rozwijanie umiejętności malowania
- rozwijanie percepcji słuchowej
- Wiosenne hodowle
-Zakładanie zielonego ogródka w sali
-poznanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie umiejętności plastycznych
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej
- rozwijanie umiejętności liczenia
Piosenka „Wiosenny spacerek”
- Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Już cieplutkie słońce świeci,
na wycieczkę poszły dzieci
z naszego przedszkola,
z naszego przedszkola.
- Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Tu fiołek, tam pierwiosnek,
widać wiosnę, słychać wiosnę
w lesie i na polach,
w lesie i na polach.
- Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Jaskółeczka czarna, mała
z ciepłych krajów przyleciała,
gniazdo swe buduje,
gniazdo swe buduje.
Wiersz „Wiosna” (M. Frączek)
Przyszła do nas wiosna,
ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
zielenią się drzewa.
Słonko w górze świeci,
Weselą się dzieci.
Każdy dobry nastrój ma,
niechaj wiosna długo trwa