Marzec
Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej na marzec
1.Poznajemy różne zawody:
- przybliżenie wiadomości na temat wybranych zawodów
- uświadomienie znaczenia pracy dla ludzi
- zapoznanie z pracą krawcowej
- zapoznanie z etapami powstawania chleba
- zachęcanie do wypowiedzi na temat przyszłości
- rozwijanie motoryki małej
- doskonalenie umiejętności dodawania
2.W marcu jak w garncu:
- zapoznanie z elementami marcowej pogody
- poznawanie oznak nowej pory roku
- rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek
- budowanie wiedzy na temat obiegu wody w przyrodzie
- rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody
- rozbudzanie fantazji i wyobraźni
3.Szanujmy się wzajemnie:
- budowanie wzajemnego zaufania, poczucia bezpieczeństwa i wsparcia
w grupie rówieśniczej
- uświadomienie najczęstszych przyczyn i sytuacji sprzyjających powstawaniu konfliktów
- budowanie prawidłowych relacji i dążenie do przestrzegania zasad zachowania w grupie rówieśniczej
- doskonalenie umiejętności kształtowania racjonalnych rozwiązań konfliktów w grupie rówieśniczej
- doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała
- poznanie bezpiecznych sposobów radzenia sobie ze złością
- rozwijanie słuchu fonematycznego
4.Witamy wiosnę:
- wzbogacenie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych - topienie marzanny
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków
- wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę
- uświadomienie dzieciom potrzeby ruchu dla zdrowia
- wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej
5.Muzyczne inspiracje:
- rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
- zachęcanie do gry na instrumentach perkusyjnych
- doskonalenie umiejętności poruszania się zgodnie z rytmem
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- zapoznanie z gamą C-dur
- wyrażanie nastroju muzyki F. Chopina w ekspresji plastycznej