Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Styczeń

 Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc styczeń.
  1. Skok w nowy rok

–  Rozwijanie sprawności językowych- tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym

–  Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych- posługiwanie się kalendarzem, zegarem

–  Kształtowanie percepcji wzrokowej i słuchowej- przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter p, P

–  Rozwijanie umiejętności interpretacji piosenki za pomocą rytmu

–  Kształtowanie myślenia logicznego- posługiwanie się nazwami miesięcy

–  Rozwijanie zainteresowania czytaniem- pokazywanie i nazywanie liter p, P

–  Posługiwanie się nazwami dni tygodnia

–  Kształtowanie sprawności fizycznej- wzmacnianie mięśni ramion i nóg

–  Rozwijanie umiejętności improwizacyjnych dzieci

  1. Wszędzie biało

 Rozwijanie wiedzy o śniegu podczas zabaw badawczych

–  Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci- przeliczanie, klasyfikowanie

–  Rozwijanie wiedzy na temat zimowych zjawisk przyrodniczych

–  Rozwijanie wyobraźni podczas pracy plastycznej- kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej

–  Przygotowanie do rozpoznawania i nazywania litery y

–  Kształcenie myślenia logicznego- wyciąganie wniosków na podstawie obserwacji

–  Rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw z piosenką

–  Budzenie zainteresowania czytelnictwem- pokazywanie i nazywanie litery y

–  Poznanie zwyczajów ludności oraz zwierząt zamieszkujących bieguny

–  Rozwijanie myślenia matematycznego- wprowadzenie liczby i cyfry 4 w trzech aspektach

  1. Babcia i dziadek.

–  Wzmacnianie więzi emocjonalnych

–  Zachęcanie dzieci do podtrzymywania rodzinnych zwyczajów i tradycji

–  Rozbudzanie empatii i uczenie właściwego reagowania na emocje i potrzeby innych

–  Kształtowanie właściwej postawy dzieci  wobec osób starszych

–  Kształtowanie umiejętności wokalnych

–  Kształtowanie percepcji wzrokowej i słuchowej- przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter b,B

- rozwijanie umiejętności interpretacji piosenki za pomocą rytmu

- kształtowanie myślenia logicznego- posługiwanie się nazwami miesięcy

- rozwijanie zainteresowania czytaniem- pokazywanie i nazywanie liter b,B na wyrazach balon, Bolek

- Doskonalenie syntezy słuchowej wyrazu wypowiadanego głoskami

- Porównywanie ciężaru przedmiotów za pomocą wagi szalkowej

  1. Zimowe zabawy.

–  Rozumienie istoty zmian zachodzących w przyrodzie związanych z aktualną porą roku.

–  Uwrażliwienie dzieci na dokarmianie zwierząt w trudnych zimowych warunkach.

–  Analiza i synteza słuchowa na poziomie głoski i sylaby.

–  Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia i miesięcy.

–   Utrwalenie nazw dni tygodnia i ich przemienności; doskonalenie umiejętności posługiwania się takimi przyimkami jak: przedwczoraj, wczoraj, dziś, jutro, pojutrze; rozwijanie pamięci poprzez omawianie tygodniowego kalendarza aktywności grupy oraz odtwarzanie informacji w nim zawartych;

–  Rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez wskazywanie różnic pomiędzy wyrazami związanymi  z zimowym krajobrazem; wprowadzenie liczby i cyfry 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym    i miarowym;

– Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem czytanego tekstu; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach;

rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych: koło i trójkąt

 

Wiersz  ,,Dla Babci i Dziadka”

Kocham mocno Babcię, Dziadka
To nie żarty moi mili
Dzisiaj im życzenia składam
By sto latek jeszcze żyli.

Wiersz "Dla Babci"

Kto mnie może kochać więcej?
Zmarznę-grzejesz moje ręce
Zszywasz spodnie, budzisz rano
Miód smarujesz mi na chlebie
Ty mnie kochasz –a ja babciu
Bardzo, bardzo kocham Ciebie.

 

Piosenka pt.”Zimowa Poleczka” D. Jagiełło

  1. Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie

Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr

Bałwanki się cieszą o tak właśnie tak

Ref. Ha , ha , ha , ha , hi , hi , hi , hi

Śniegowe bałwanki to my właśnie my.

  1. Gdy w rękach miotełki na głowach garnuszki

Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr

Bałwanki się cieszą o tak właśnie tak

Ref. Ha , ha ………

  1. Stanęły na chwilkę by pot otrzeć z czoła

Lecz skoczna muzyka do tańca znów woła

Zimową poleczkę na soplach gra wiatr

Bałwanki się cieszą o tak właśnie tak

Ref. Ha, ha …………………..

Piosenka „Cztery piłki”

  1. Zima piłkę ma śniegową,

w sam raz dla bałwana,

toczy ciągle piłkę nową

pięknie roześmiana.

Ref.: Hop, do góry, hop, do dołu,

piłka tu, piłka tam,

razem z zimą, razem z zimą

w piłkę gram!

  1. Wiosna złotą piłkę toczy

po błękitnym niebie,

jeszcze moment, zamknij oczy –

może trafić w Ciebie...

Ref.:

  1. W lecie piłkę mam prawdziwą,

zawsze z sobą noszę,

moja piłka jest jak żywa,

piłka za dwa grosze...

Ref.:

  1. A jesienią pełno piłek

leży sobie w sadzie,

Jesień chodzi jak ogrodnik,

w kosze piłki kładzie...

Ref.:

Piosenka "Tęgi ze mnie mróz"

Pomaluję szyby w kwiatki,

Na czerwono nos Agatki,

Kubę mocno szczypnę w uszy,

Mroźnym śniegiem będę prószył.

Tęgi ze mnie mróz,

Tęgi ze mnie mróz

Na jeziorze zmrożę wodę,

Woda się pokryje lodem.

Dach ozdobie sopelkami,

Będę skrzypieć pod nogami.

Będę trzeszczał, będę ściskał,

Będę straszył, szczypał, świstał.

Niech do domu szybko zmyka

Ten, kto wyszedł bez szalika.