Styczeń
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na styczeń
- Witamy Nowy Rok
- zapoznanie dzieci z porami roku oraz ich charakterystycznymi cechami
- `rozbudzanie zainteresowań dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie
- rozwijanie wyobraźni
- uprawnianie aparatu oddechowego w dzieci.
- zapoznanie z umiejętnością ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnego ciała
-rozwijanie sprawności fizycznej
- kształtowanie poczucia rytmu
-doskonalenie sprawności manualnych
- Zimą pamiętamy o ptakach
- rozpoznawanie i nazywanie kilku wybranych gatunków ptaków zimujących w Polsce
- kształtowanie opiekuńczego stosunki do zwierząt
- rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków w zimie
- wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania
- doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie
- Co można robić zimą?
- zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy
- poszerzanie wiedzy dzieci o otaczającym świecie – właściwości śniegu i lodu
- wdrażanie dzieci do wypowiadania się na określony temat
- kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie
- rozwijanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem
-kształtowanie zdolności manualnych
- kształtowanie zdolności wokalnych
- zachęcanie dzieci nieśmiałych do zabawy
- Święto Babci i Dziadka
- kształtowanie u dzieci szacunku wobec osób starszych
- rozwijanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnej
- uświadomienie ważnej roli dziadków w życiu dziecka
- kształtowanie wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- rozwijanie sprawności manualnej i ruchowej
,,Wróbelki zimą”- piosenka
- Ćwir, ćwir, ćwir zima biała
Podwóreczko przysypała.
W białym puchu cała ziemia,
Nic nie widać do jedzenia,
Ćwir, ćwir, ćwir do jedzenia.
2.Ćwir, ćwir, ćwir, na podwórko
wyglądamy z gniazdka dziurką.
Czy na zimę dla wróbelków
nie wysypią kartofelków,
ćwir, ćwir, ćwir kartofelków.
,,Rodzina”- zabawa paluszkowa
Ten pierwszy to mój dziadziuś
A przy nim babunia.
Ten największy to mój tatuś
A przy nim mamusia.
A to dziecinka mała.
A to moja rączka mała.