Wrzesień
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień
1,2. Witajcie w przedszkolu
- zapoznanie dzieci z N. poznanie imion dzieci
- nawiązywanie relacji rówieśniczych, integracja grupy
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, wypowiadania się
- zaznajamianie z wyposażaniem sali, jej przeznaczeniem i sposobem użytkowania
- rozpoznawanie symboli: wyglądu i nazwy indywidualnego znaczka rozpoznawczego
- poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo w przedszkolu oraz na terenie ogrodu przedszkolnego
- tworzenie sytuacji prowadzących do rozwoju samodzielności
- wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnym zabawkami
- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie
- doskonalenie orientacji w schemacie ciała
3. Jestem bezpieczny
- poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze
- zapoznanie z wyglądem i znaczeniem sygnalizatora świetlnego
- poznanie zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- rozpoznawanie kształtu koła, wyodrębnianie w otoczeniu przedmiotów w kształcie koła
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
- rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej oraz sprawności manualnej
4. Jesień w sadzie
- poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią
- kształtowanie przekonania o konieczności jedzenia owoców i picia soków jako źródło witamin
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- wdrażanie do posługiwania się określeniami: na, pod, obok, za, wysoko, nisko, mały, duży
- rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmów, tworzenie rytmicznego układu według wzoru
- rozwijanie sprawności manualnej
Piosenka ,,Miś w przedszkolu”
1.Pewien bardzo mały miś,
do przedszkola przyszedł dziś.
I powiedział mi do uszka,
że najlepiej jest w maluszkach
2.Pewien bardzo mały miś,
do przedszkola przyszedł dziś.
Wszyscy bardzo Cię lubimy,
popatrz misiu jak tańczymy.
,,Owoce” – wiersz
Wpadła gruszka do fartuszka,
a za gruszką dwa jabłuszka,
a śliweczka wpaść nie chciała,
bo śliweczka niedojrzała!