Czerwiec
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Temat kompleksowy – Dzień dziecka
- poszerzenie słownika dzieci o pojęcia praw i obowiązków
- zapoznanie dzieci z zasadami dobrego wychowania
- uświadomienie dzieciom różnorodności kulturowej w świecie
- przypomnienie dzieciom zasad życia w społeczności
- pobudzanie dzieci do działań artystycznych
- rozwijanie umiejętności zachowania obowiązującego gości i gospodarzy
- rozwijanie umiejętności śpiewania w grupie
- kształtowanie umiejętności słuchania innych
- rozwijanie zdolności plastycznych
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
Temat kompleksowy – Zwierzęta duże i małe.
- poszerzanie wiedzy dzieci o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce
- zapoznanie dzieci z zasadami zachowania bezpieczeństwa w kontaktach ze zwierzętami np. spotkanymi w lesie
- rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta
- doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu
- kształtowanie poczucia rytmu i ekspresji muzycznej
- kształtowanie zdolności plastycznych
- kształtowanie umiejętności reagowania na polecenia w trakcie zabaw ruchowych
Temat kompleksowy – Lato
- zapoznanie dzieci z powszechnymi gatunkami roślin w Polsce i ich przeznaczeniem
- wdrażanie dzieci do ostrożności w kontaktach z roślinami
- rozwijanie wiedzy o barwach podstawowych
- uświadomienie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych np. burza
- zapoznanie z kolorami tęczy
- kształtowanie umiejętności wnioskowania
- zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji otaczającego świata
- wdrażanie do systematycznej pracy
- doskonalenie percepcji wzrokowej
- rozwijanie umiejętności plastycznych
- rozwijanie zdolności muzycznych
Temat kompleksowy – Wakacje
- porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior i mórz
- zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa podczas wakacji
- kształtowanie umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi osobowymi
- doskonalenie umiejętności koordynacji ruchowej
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności
- kształtowanie umiejętności globalnego czytania
- wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności śpiewania w grupie
- kształtowanie zdolności manualnych