Czerwiec
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Temat kompleksowy – Dzień dziecka
- zapoznanie dzieci z ich prawami i obowiązkami
- zapoznanie z dziećmi z różnych stron świata
- kształtowanie tolerancji do ludzi o odmiennym wyglądzie i stylu życia
- zapoznanie z działaniem magnesu
- rozwijanie odpowiedzialności za domowego pupila
- kształtowanie umiejętności przeliczania liczb porządkowych
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
- -doskonalenie dzielenia wyrazów na sylaby
- rozwijanie umiejętności budowania prawidłowej wypowiedzi
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- ćwiczenie motoryki małej
Temat kompleksowy – Wielka wyprawa
- zapoznanie dzieci z zabawami z różnych stron świata
- zapoznanie ze zwierzętami egzotycznymi i miejscami ich zamieszkania
- rozwijanie empatii wobec zwierząt
- zapoznanie z różnymi środkami transportu
- rozwijanie umiejętności doboru odpowiednich przedmiotów i odzieży do wycieczki
- kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się i uważnego słuchania
- rozwijanie otwartości na drugą osobę
- zapoznanie z instrumentami z różnych krajów
- rozwijanie poczucia rytmu
- uwrażliwienie na muzykę klasyczną
- rozwijanie zdolności manualnych
Temat kompleksowy – Smaki i zapachy lata
- zapoznanie dzieci z wesołym miasteczkiem i zasadami zachowania w miejscach zabaw
- wdrażanie do odpowiedzialności za własne zabawki
- kształtowanie umiejętności prawidłowego wypowiadania się
- rozwijanie umiejętności językowych
- rozbudzanie twórczości plastycznej
- zapoznanie z działaniem wagi szalkowej
- nabywanie umiejętności w określeniu który przedmiot jest lżejszy, a który cięższy
- wdrażanie do zgodnej zabawy
- rozwijanie zdolności wokalnych
- rozwijanie układu ruchowego
Temat kompleksowy – Wakacyjne przygody
- zapoznanie dzieci z właściwymi zachowaniami latem nad wodą
- wdrażanie dzieci do odpowiedniego zachowania się podczas wakacji
- zapoznanie z folklorem góralskim
- rozwijanie poszanowania dla kultury góralskiej
- ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych
- stosowanie określeń na, pod, za, przed, obok
- kształtowanie spostrzegawczości
- rozwijanie motoryki małej
- kształtowanie poczucia rytmu
- przypomnienie zasad zgodnej zabawy z rówieśnikami