Dzień Matematyki
14 marca obchodziliśmy Dzień matematyki!!
Każda grupa otrzymała zadanie do wykonania.
Zadaniem Słoneczek i Pszczółek było: mierzenie długości za pomocą dowolnej jednostki (kroków, stóp, dłoni, sznurków, patyków, tasiemek).Porównywanie wyników, podsumowanie i omówienie (jaką jednostką mierzyło się szybciej, wygodniej itd)
Zadaniem specjalnym było: zmierzyć (krokami, stopami) długość korytarza!
Zadaniem dla Kotków było: ważenie. Kotki zrobiły prostą wagę szalkową. Odważnikami służyły: klocki drewniane, plastikowe, pluszowy miś, lalka, samochodzik. Dzieci porównywały ciężar przedmiotów i określały, co jest cięższe, lżejsze lub waży tyle samo
Krasnale zajmowały się mierzeniem płynów i pojemności naczyń.
Tygryski i Zajączki wymyślały i konstruowały własne gry planszowe, grały w nie i wymieniały się między grupami.
Motylki planowały i urządzały przyjęcie dla misiów
Misie porównywały wielkość (dłoni, stopy, wzrostu) między dziećmi w grupie.
Biedronki poznawały i poszukiwały kształty w swoim otoczeniu