Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grudzień

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc grudzień

1. Czyńmy dobro

• Rozwijanie empatii i chęci zrozumienia potrzeb innych osób, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, rozwijanie umiejętności refleksji nad własnym zachowaniem.
• Wprowadzenie litery y, Y, doskonalenie słuchu fonematycznego, kształtowanie umiejętności rozróżniania liczby pojedynczej i mnogiej.
• Rozwijanie umiejętności porównywania wielkości, kształtowanie umiejętności rozumienia pojęć matematycznych, kształtowanie umiejętności dzielenia się.
• Poznanie zjawiska zorzy polarnej, rozwijanie umiejętności opisywania zjawisk przyrodniczych, kształtowanie szacunku do przyrody i natury.
• Rozwijanie umiejętności manipulowania narzędziami, rozwijanie umiejętności samodzielnego tworzenia prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności pracy w grupie.

2. Odczytaj wiadomość

• Kształtowanie umiejętności komunikacji niewerbalnej, rozwijanie umiejętności określenia emocji innych po mimice, bezpieczna i zgodna zabawa w grupie przedszkolnej.
• Wprowadzenie litery k, K, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego, wspieranie umiejętności pracy w zespole.
• Ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w kontekście kupowania znaczków, kształtowanie umiejętności planowania zakupów.
• Rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy zachowań zwierząt, rozwijanie umiejętności rozumienia komunikacji wśród zwierząt, wzbudzenie ciekawości przyrodniczej.
• Rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów, rozwijanie percepcji wzrokowej, kształtowanie umiejętności pracy z różnymi materiałami.

3. Święta za pasem

• Rozpoznawanie elementów tradycji świątecznej, rozwijanie umiejętności społecznych, budowanie empatii.
• Kształtowanie umiejętności rozumienia treści życzeń i ich składania, czerpanie radości ze słuchania i śpiewania piosenek świątecznych oraz kolęd, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych.
• Kształtowanie umiejętności liczenia, rozwijanie zdolności logicznego myślenia, utrwalanie reguł nakrywania do stołu.
• Rozpoznawanie gatunków drzew iglastych, badanie różnic między drzewami iglastymi a liściastymi, rozwijanie szacunku do przyrody.
• Rozpoznawanie rodzajów ozdób, eksperymentowanie z kształtami i kolorami, rozwijanie wyobraźni i kreatywności.

4. Zimowe zabawy

• Kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie.
• Uświadamianie dzieciom znaczenia codziennej aktywności fizycznej i właściwego odżywiania dla zachowania zdrowia, przestrzeganie zasad fair play w grach sportowych, utrwalenie poznanych liter.
• Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia.
• Dostrzeganie piękna zimowego krajobrazu, tworzenie okazji do poznawania zależności w świecie przyrody, zachęcanie do eksperymentowania, odkrywania i wnioskowania, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole.
• Rozwijanie wrażliwości sensorycznej podczas zabaw z lodem poprzez odkrywanie przemian właściwości substancji, kształtowanie umiejętności formułowania wniosków, odczuwanie radości podczas aktywności plastyczno-technicznych, nauka współpracy w zespole.

„Święty Mikołaj”

Jedzie święty Mikołaj,
Białą brodą świeci,
Worek z prezentami
Ma dla grzecznych dzieci.

Po śniegu, po białym,
W zwinne renifery
Wspaniałym zaprzęgiem
Pędzi w dwójki cztery.

Jedzie święty Mikołaj
Z dalekiej północy,
Od wioski do miasta
Pędzi w środku nocy.

„Choinko, piękna jak las”
1) Stała pod śniegiem panna zielona
Nikt prócz zająca nie kochał jej
Nadeszły święta i przyszła do nas
Pachnący gościu, prosimy wejdź!
Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas!
Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas!
2) Jak długo zechcesz, z nami pozostań,
niech pachnie tobą domowy kąt.
Wieszając jabłka na twych gałązkach
życzymy wszystkim Wesołych Świąt.
Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas!
Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas!