Grudzień
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Temat kompleksowy – Kim będę jak dorosnę?
- uświadomienie dzieciom, że to co jemy ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie
- rozwijanie u dzieci motoryki małej
- wzbogacenie słownika dzieci o wyrazy związane z różnymi zawodami
- kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w pracach plastycznych
- rozwijanie umiejętności planowania działań
- doskonalenie u dzieci umiejętności pracy zespołowej
- budzenie szacunku u dzieci dla pracy ludzi wykonujących różne zawody
- wyrabianie u dzieci nawyku używania zwrotów grzecznościowych
- zapoznanie dzieci z tradycją ubierania choinki
- kształtowanie poczucia rytmu
Temat kompleksowy – Święta za pasem
- zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi
- doskonalenie umiejętności bezpiecznego posługiwania się sztućcami
- kształtowanie u dzieci umiejętności i nawyku sprzątania po sobie
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- rozwijanie u dzieci umiejętności manualnych
- rozbudzanie u dzieci zainteresowania książką
- rozwijanie percepcji słuchowej
- kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała
- rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego
Temat kompleksowy – Świąteczne tradycje
- utrwalenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych
- kształtowanie umiejętności słuchania innych
- stwarzanie możliwości rozwijania zmysłu węchu
- doskonalenie równowagi
- wdrażanie dzieci do umacniania poczucia własnej wartości
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje najbliższych
- rozwijanie umiejętności wspólnego śpiewania
- kształtowanie szybkiej reakcji na sygnały słowne i muzyczne
Temat kompleksowy – Witamy Nowy Rok
- kształtowanie umiejętności planowania
- doskonalenie umiejętności położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby
- rozwijanie wyobraźni dzieci
- wdrażanie do umiejętności globalnego czytania
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- utrwalenie nazw pór roku oraz ich charakterystycznych cech
- rozbudzanie zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie
- doskonalenie umiejętności manualnych
- poszerzanie słownika dzieci o nazwy miesięcy
- zapoznanie dzieci z zasadami układania rytmu