Grudzień
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Temat kompleksowy – Zima tuż, tuż
- zapoznanie dzieci ze sposobem ochrony przed zimnem
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania części odzieży i nazywanie jej
- zachęcanie dzieci do dbania o własne zdrowie poprzez pamiętanie o odpowiednim ubiorze
- poznanie właściwości śniegu i lodu
- poznanie cech zimowego krajobrazu
- rozwijanie wyobraźni
- rozwijanie motoryki małej
- poznanie figury geometrycznej – trójkąt
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- kształtowanie słuchu muzycznego
- rozwijanie umiejętności ruchowych
Temat kompleksowy – Przygotowania do świąt
- poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
- poznanie potraw wieczerzy wigilijnej
- rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia
- rozwijanie tężyzny fizycznej
- wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- doskonalenie liczenia w zakresie 4
- kształtowanie poczucia rytmu oraz wrażliwości muzycznej
- poszerzanie doświadczeń plastycznych
Temat kompleksowy – Hej kolęda, kolęda
- utrwalenie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- zachęcanie do życzliwości wobec siebie nie tylko od święta
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- wdrażanie do uważnego słuchania poleceń
- utrwalenie nazw figur geometrycznych
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie motoryki i wyobraźni
Temat kompleksowy – Nadchodzi Nowy Rok
- zapoznanie dzieci z funkcją zegara
- poznanie zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego
- poznanie zjawiska cyklicznego występowania miesięcy
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- dostrzeganie rytmu występowania po sobie dnia i nocy
- wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
- rozwijanie sprawności manualnej
- doskonalenie umiejętności klasyfikacji
- zapoznanie z nazwami dni tygodnia
- doskonalenie umiejętności odwzorowywania
- kształtowanie poczucia rytmu
- doskonalenie zdolności manualnych