Kwiecień
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
KWIECIEŃ
- Dbamy o naszą planetę
- utrwalenie pojęć ,, globus”, ,, planeta Ziemia”, kształtowanie nawyku sprzątania, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę
- kształtowanie proekologicznego stylu życia, w tym nawyku oszczędzania wody, zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody
- utrwalenie pojęcia ,,recykling”, wykorzystanie odpadów do zrobienia nowych przedmiotów (instrumentów muzycznych, zabawek) – zachęcanie do nadawania odpadom drugiego życia
- poszerzenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać, kształtowanie zachowań proekologicznych
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem
- doskonalenie czynności matematycznych, w tym liczenia, rozwijania orientacji w przestrzeni
- wyrażanie swoich obserwacji, przeżyć w ekspresji plastycznej
- Na wiosennej łące.
- uwraźliwianie na otaczającą oraz poznanie owadów, które żyją na łące,
- wprowadzenie litery ”ł”, „Ł”, rozwijanie analizy i syntezy oraz głoskowej,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych,
- poznanie różnicy między pojęciami „pionowe” i „ poziome”, zapoznanie się z przyrządami do mierzenia,
- rozwijanie małej motoryki, usprawnianie koncepcji uwagi, rozwijanie zdolności wokalnych, uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję słuchową,
- poznawanie ziół rosnących na łące, zachęcanie do obserwacji owadów,
- rozwijanie zdolności manualnych i symulowanie zmysłów, integrowanie grupy
3.Od kurnika do świątecznego koszyka
- zapoznanie z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają
- kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji
- zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami, utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, zachęcanie do kultywowania tradycji
- utrwalanie kształtu poznanych liter
- rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, zachęcanie do wyrażania ekspresji twórczej podczas zabaw plastycznych
- utrwalanie umiejętności liczenia i tworzenia zbiorów
- Kto nam pomoże?
- zapoznanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku,
- zapoznanie z pracą straży pożarnej i podawanie nazw stanów emocjonalnych,
- poznanie pracy policjanta i strażaka oraz zasadami panujacymi na drodze,
- rozwijanie apartu mowy i ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych,
- zachęcanie do zabaw ruchowych i naśladowyczych,
- poznajemy zawód lekarza oraz związany z nim styl życia,
- utrwalenie numerów alarmowych, kształtowanie umiejętności wzywania pomocy w nagłych wypadkach
- uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy techniczne i plastyczne
- Majowe święta
- poznanie symboli narodowych, kształtowanie postaw patriotycznej
- zapoznanie z mapą Polski oraz symbolami i herbami
- uważne słuchanie tekstów literackich i budowanie wypowiedzi na ich temat
- wprowadzenie podstawowych informacji na temat Unii Europejskiej i niektórych państw członkowskich
- rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej oraz słuchu fonemowego, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych
- zapoznanie ze strojami ludowymi z różnych regionów Polski, tańczenie tańca ludowego, słuchanie utworów ludowych