Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kwiecień

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

                                                         KWIECIEŃ

  1. Dbamy o naszą planetę

- utrwalenie pojęć ,, globus”,  ,, planeta Ziemia”, kształtowanie nawyku sprzątania, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę

- kształtowanie proekologicznego stylu życia, w tym nawyku oszczędzania wody, zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody                                                                                                                         

- utrwalenie pojęcia ,,recykling”, wykorzystanie odpadów do zrobienia nowych przedmiotów (instrumentów muzycznych, zabawek) – zachęcanie do nadawania odpadom drugiego życia

- poszerzenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać, kształtowanie zachowań proekologicznych

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem

- doskonalenie czynności matematycznych, w tym liczenia, rozwijania orientacji w przestrzeni

- wyrażanie swoich obserwacji, przeżyć w ekspresji plastycznej

  1. Na wiosennej łące.

- uwraźliwianie na otaczającą oraz poznanie owadów, które żyją na łące,

- wprowadzenie litery ”ł”, „Ł”, rozwijanie analizy i syntezy oraz głoskowej,

- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych,

- poznanie różnicy między pojęciami „pionowe” i „ poziome”, zapoznanie się z przyrządami do mierzenia,

- rozwijanie małej motoryki, usprawnianie koncepcji uwagi, rozwijanie zdolności wokalnych, uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję słuchową,

- poznawanie ziół rosnących na łące, zachęcanie do obserwacji owadów,

- rozwijanie zdolności manualnych i symulowanie zmysłów, integrowanie grupy

3.Od kurnika do świątecznego koszyka 

- zapoznanie z życiem i pracą na wsi, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich oraz budynków, w których mieszkają

- kształtowanie otwartej postawy na przyrodę i dobra natury, rozpoznawanie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych i utrwalanie ich nazw

- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji

- zapoznanie z technikami ozdabiania jajek i ich nazwami, utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, zachęcanie do kultywowania tradycji

- utrwalanie kształtu poznanych liter

-  rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, zachęcanie do wyrażania ekspresji twórczej podczas zabaw plastycznych

- utrwalanie umiejętności liczenia i tworzenia zbiorów

  1. Kto nam pomoże?

- zapoznanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku,

- zapoznanie z pracą straży pożarnej i podawanie nazw stanów emocjonalnych,

- poznanie pracy policjanta i strażaka oraz zasadami panujacymi na drodze,

- rozwijanie apartu mowy i ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych,

- zachęcanie do zabaw ruchowych i naśladowyczych,

- poznajemy zawód lekarza oraz związany z nim styl życia,

- utrwalenie numerów alarmowych, kształtowanie umiejętności wzywania pomocy w nagłych wypadkach

- uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy techniczne i plastyczne

  1. Majowe święta

- poznanie symboli narodowych, kształtowanie postaw patriotycznej                                   

-  zapoznanie z mapą Polski oraz symbolami i herbami

- uważne słuchanie tekstów  literackich  i budowanie wypowiedzi na ich temat

- wprowadzenie podstawowych informacji na temat Unii Europejskiej i niektórych państw członkowskich

- rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej oraz słuchu fonemowego, ćwiczenie umiejętności grafomotorycznych

- zapoznanie ze strojami ludowymi z różnych regionów Polski, tańczenie tańca ludowego, słuchanie utworów ludowych