Kwiecień
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na kwiecień
nauczycielki: D. Pryk, M. Derlecka
1.Wiosna w ogrodzie
- utrwalenie charakterystycznych oznak wiosny: pojawienie się kwiatów i listków, przylot ptaków
- zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami
- poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin, doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków
- poszerzanie słownika o nazwy narzędzi ogrodniczych
- kształcenie logicznego myślenia podczas przyporządkowania treści zagadki do obrazu
- doskonalenie percepcji słuchowej
2.Zwierzęta z wiejskiego podwórka
- zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku
- rozróżnianie i naśladowanie głosów wydawanych przez zwierzęta hodowane na wsi
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych
- zapoznanie z rodzinami zwierząt, nazywanie rodziców i ich dzieci
- określanie korzyści płynących z hodowli zwierząt dla człowieka
3.Wielkanoc
- poznanie wybranych tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
- doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi na zadawane pytania
- rozumienie pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni
- utrwalanie umiejętności kontynuowania rytmu i dostrzeganie regularności
4.Mali strażnicy przyrody
- rozwijanie mowy
- uświadomienie konieczności dbania o lasy
- rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie
- wyrażanie swoich obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej
- uświadomienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania