Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kwiecień

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

 

1) Z kurnika do koszyka
• zapoznanie z terminem „symbol życia”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków
• utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba, doskonalenie umiejętności kodowania
• poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa, poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich, rozwijanie umiejętności technicznych i   konstrukcyjnych
• poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody, doskonalenie ekspresji tanecznej, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej, rozwijanie kreatywności i  umiejętności manualnych

 

2) Jem zdrowo
• poszerzenie informacji na temat rodzynek i badanie ich wszystkimi zmysłami, rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych
• utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych, doskonalenie umiejętności czytania i  pisania, rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie
• zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
• zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
• poznanie etapów przygotowywania ciasta, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie poczucia dumy z efektów własnej pracy

 

3) Odpowiedzialni za planetę
• poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko
• wprowadzenie litery ł, Ł, kształcenie umiejętności koncentracji na zadaniu, nabywanie pewności siebie podczas wypowiedzi na forum grupy
• wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych, nabywanie odporności emocjonalnej podczas zajęć stolikowych
• poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy
• poznanie sztuki artystycznej, aktywizowanie kreatywności, inspirowanie sztuką nowoczesną

 

4) Książka, moja przyjaciółka
• odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści, kształtowanie postawy otwartej na doświadczania, wzmacnianie chęci wyrażania siebie podczas zabaw
• zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego     i biernego, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami
• wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji przestrzennej, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń
• poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
• poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowania działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami

 

 

„Smutna książeczka” – wiersz  O. Adamowicz.

Pewnego dnia ze swej półeczki,

skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.

Razem tańczyły, razem śpiewały,

I bardzo dobrze się rozumiały.

Lecz jedna książeczka w kącie została,

taka samotna i taka mała.

Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,

karteczki z niej powyrywała

i długopisem strony popisała.

Cichutko w kącie książeczka płakała,

bo do czytania się nie nadawała.

Pamiętajcie zatem dzieci kochane,

że książeczki chcą i lubią być szanowane.