Kwiecień
Zamierzenia pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Porządki w ogrodzie:
- utrwalenie charakterystycznych oznak wiosny: pojawienie się kwiatów i listków, przylot ptaków
- poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin, doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków
- kształcenie logicznego myślenia podczas przyporządkowania treści zagadki do obrazka
- poszerzanie słownika o nazwy narzędzi ogrodniczych
- doskonalenie percepcji słuchowej
- Na wiejskim podwórku:
- zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku
- rozróżnianie i naśladowanie głosów wydawanych przez zwierzęta hodowane na wsi
- zapoznanie z rodzinami zwierząt: nazywanie rodziców i ich dzieci
- określanie korzyści płynących z hodowli zwierząt dla człowieka
- podkreślanie wartości zdrowego odżywiania się
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
- wzbogacenie doświadczeń plastycznych
- Dbamy o przyrodę:
- rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie
- uświadomienie konieczności dbania o lasy
- rozumienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania
- zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- wyrażanie swoich obserwacji i przeżyć w formie plastycznej
- rozwijanie poczucia rytmu i muzykalności
- Muzyka jest wszędzie:
- wzbogacenie wiedzy na temat instrumentów muzycznych
- zapoznanie z gamą C-dur
- pogłębienie wiedzy na temat życia i twórczości F. Chopina
- kształtowanie wrażliwości słuchowej przez rozpoznawanie przedmiotów i zjawisk po dźwiękach
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat
- wyrażanie własnych przeżyć w formie plastycznej
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie słuchu fonematycznego