kwiecien
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Temat kompleksowy – Rosnę nie tylko na wiosnę
- wdrażanie dzieci do obserwowania zmieniającej się przyrody
- zapoznanie z etapami wzrostu rośliny
- wdrażanie dzieci do opiekuńczego stosunku do roślin
- budzenie zainteresowań przyrodą
- zachęcanie do dbania o swoje najbliższe środowisko
- wyrabianie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnych
- rozwijanie mowy
Temat kompleksowy – Praca rolnika
- wdrażanie dzieci do przestrzegania bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi
- kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta
- budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin
- kształtowanie u dzieci cykliczności w przyrodzie – pory roku
- zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami prac w gospodarstwie
- rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody
- rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów
- zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba
- kształtowanie poczucia rytmu wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- rozwijanie wyobraźni w zabawach konstrukcyjnych
- kształtowanie umiejętności współpracy
Temat kompleksowy – Wielkanoc
- zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami wielkanocnymi
- \zapoznanie z nazwami tradycyjnych potraw światecznych
- rozwijanie umiejętności składania życzeń
- wdrażanie dzieci do uważnego słuchania opowiadania
- rozwijanie twórczego myślenia
- kształtowanie poczucia rytmu
- kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
- doskonalenie sprawności manualnej
- wzmacnianie więzi społecznych
Temat kompleksowy – Dbamy o naszą planetę
- wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat ziemi
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość ziemi
- kształtowanie świadomości ekologicznej
- wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych
- poznanie sposobów wykorzystania prądu
- zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu
- kształtowanie wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- rozwijanie u dzieci spostrzegawczości i koncentracji uwagi
- kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania