Kwiecień
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Temat kompleksowy – Od pomysłu aż po dach
- uzmysłowienie dzieciom wartości domu
- doskonalenie umiejętności współpracy
- rozwijanie zdolności artykulacyjnych
- zapoznanie z pracą murarza
- rozwijanie motoryki małej
- poznanie domów niektórych zwierząt
- kształtowanie szacunku dla zwierząt
- uwrażliwienie dzieci na muzykę klasyczną
- rozwijanie percepcji słuchowej i zdolności manualnych
- rozwijanie wrażliwości sensorycznej
Temat kompleksowy – Jak powstaje...?
- zapoznanie dzieci z różnymi zawodami
- uświadomienie roli pracy jako źródła dochodu
- zaznajomienie dzieci z możliwościami oszczędzania pieniędzy
- zapoznanie z zawodem krawca
- doskonalenie motoryki małej
- zapoznanie z procesem powstawania nabiału
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania
- doskonalenie umiejętności śpiewania
- uwrażliwienie dzieci na muzykę instrumentalną
- rozwijanie umiejętności sensorycznych
- doskonalenie umiejętności współpracy
Temat kompleksowy – Od kurnika do świątecznego koszyka
- zapoznanie dzieci z nazwami zwierząt gospodarskich oraz ich domami
- utrwalenie odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt i przyrody
- rozwijanie umiejętności analizy sylabowej
- utrwalenie pojęć mniej, więcej, tyle samo
- uświadomienie dzieciom, że wśród zwierząt też są rodziny
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi
- ukazanie wartości tradycji
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie zdolności manualnych
Temat kompleksowy – Dbamy o naszą planetę
- kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii
- zapoznanie z zasadami segregowania odpadów
- budowanie poczucia odpowiedzialności za naszą planetę
- rozwijanie zachowań proekologicznych
- kształtowanie postawy nie wyrzucaj - wykorzystaj
- zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii
- doskonalenie umiejętności przeliczania i odwzorowywania
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie motoryki małej
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności