LUTY
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
LUTY
1. Wszystko jest muzyką
- uświadomienie dzieciom wagi dźwięków w codziennym życiu, skłonienie do zastanawiania się, czym jest cisza
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem
- zapoznanie z zawodem dyrygenta i pracą orkiestry
- poznanie kształtu litery ,,N”, „ n” , rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
- wprowadzenie pojęcia „rytm”, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i odczytywania rytmów
- poznanie liczby 10 , doskonalenie umiejętności matematycznych, liczenie w zakresie 10
- utrwalenie nazw emocji, min z nimi związanych, kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, wspomaganie rozwoju społecznego
- rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych
2. Pod ziemią i pod wodą
- zapoznanie się z naturalnymi zasobami ziemi, kształtowanie percepcji wzrokowej i zachęcanie dzieci do odbierania świata wieloma zmysłami,
- doskonalenie prawidłowego chwytu pisarskiego oraz rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu literackiego,
- poznanie kształtu litery „w”, „W”, rozwianie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej,
- zapoznanie z bogactwem życia pod wodą, wprowadzenie pojęcia „rafa koralowa” ,
- „czarny jak węgiel, biały jak sól” - utrwalanie wiedzy na temat złóż, kopalni i ich rodzajów,
- zapoznanie dzieci z naturalnymi dźwiękami ziemi, ćwiczenie orientacji w przestrzeni
- zapoznanie się z budową wulkanu oraz zachodzącymi w nim procesami, rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych ,
- zachęcanie do przeprowadzania eksperymentów oraz wyciągania z nich wniosków ,
3. W kosmosie
- wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich
- poznanie pojęć „kosmos”, „Układ Słoneczny”, „planety”, zapoznanie ze sprzętami do obserwowania i badania kosmosu oraz z zawodami (astronom, astronauta)
- poznanie kształtu litery „P”, „p”, utrwalanie poznanych liter
- utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt
-poznanie piosenki, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności i wyobraźni
- poszerzenie wiedzy na temat ruchu planet wokół Słońca oraz na temat ruchu obrotowego Ziemi (dzień i noc),
- rozwijanie sprawności fizycznej, czerpanie radości ze wspólnych zabaw muzyczno- ruchowych
4. Prehistoryczny świat
- zaciekawienie historią oraz zachęcanie o dbanie o pamiątki i relikty przeszłości,
- uświadamianie roli muzeum w życiu człowieka oraz zapoznanie z zawodem archeologa,
- poznanie kształtu litery „j”, „J”, rozwianie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
- utrwalanie nazw zawodów: archeolog, paleontolog oraz poszerzanie wiedzy o dinozaurach,
- doskonale umiejętności matematycznych, w tym kodowania, przeliczania i układania rymów,
- rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego,
- rozwijanie kreatywności i zachęcanie do poznawania nowych rzeczy