Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Luty

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na luty

 

  1. Bezpieczne ferie zimowe.
  • Zapoznanie dzieci z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa dotyczących zimowych zabaw na  śniegu i lodzie.
  • Uczulanie na niebezpieczeństwa grożące w czasie zabaw zimowych organizowanych w  niewłaściwych miejscach.
  • Rozumienie konieczności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych zimą; uczestniczenie w spacerach i zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
  • Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej
  • Wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania
  • Poznawanie zimowych dyscyplin sportowych
  • Doskonalenie liczenia, utrwalenie pojęcia para
  • Badanie właściwości wody, lodu i śniegu
  • Rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem
  1. Zwierzęta egzotyczne.
  • Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji.
  • Wprowadzenie litery P, p, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
  • Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier; wprowadzenie liczby 0 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym
  • Rozwijanie wiedzy na temat miejsca występowania zwierząt egzotycznych na świecie, doskonalenie umiejętności czytania, rozwijanie umiejętności współpracy.
  1. Każdy potrzebuje miłości.
  • Ćwiczenie pamięci słuchowej, rozwijanie postrzegania wzrokowego przez wyróżnianie i nazywanie elementów ilustracji;
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć i emocji, doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania uczuć, nabywanie otwartości i tolerancji wobec wyborów innych niż własne.
  • Wprowadzenie litery S,s na przykładzie wyrazu Sonia, sok. Rozwijanie słuchu fonematycznego, koncentracja na zdobywaniu nowych doświadczeń językowych.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych przez mierzenie długości różnych przedmiotów np.:  stolik, dywan, książka
  • Podejmowanie samodzielnych aktywności i uczestniczenie w zabawach tematycznych; porównywanie liczebności zbiorów;
  • Rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych
  1. Razem możemy więcej!
  • Rozwijanie umiejętności słuchania piosenek i wyrażania muzyki ruchem
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, kształtowanie szacunku do opinii innych
  • Wzbogacanie wiadomości na temat zawodów, miejsc pracy i przedmiotów pracy, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, nabywanie szacunku dla różnych zawodów
  • Wprowadzenie liczby 10 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności analizowania i interpretowania wzorów matematycznych, wspieranie umiejętności współpracy
  • Kształtowanie umiejętności planowania i projektowania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności myślenia przestrzennego i planowania w trakcie konstruowania.

 

Piosenka ,,Nasz bałwanek”

1.Kto zamieszkał na podwórku
w ten zimowy ranek?
Białe kule, nos z marchewki-
to chyba bałwanek!

Ref.: Bałwanku, bałwanku,
co za oknem stoisz.
Czy mrozu i wiatru
bałwanku się boisz?

2.Stary garnek ma na głowie
nosa nie zadziera.
Z węgla oczy i guziki,
miotłę w ręku trzyma.

Re.: Bałwanku, bałwanku.