Luty
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na luty
- Bezpieczne ferie zimowe.
- Zapoznanie dzieci z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa dotyczących zimowych zabaw na śniegu i lodzie.
- Uczulanie na niebezpieczeństwa grożące w czasie zabaw zimowych organizowanych w niewłaściwych miejscach.
- Rozumienie konieczności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych zimą; uczestniczenie w spacerach i zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
- Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej
- Wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania
- Poznawanie zimowych dyscyplin sportowych
- Doskonalenie liczenia, utrwalenie pojęcia para
- Badanie właściwości wody, lodu i śniegu
- Rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem
- Zwierzęta egzotyczne.
- Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji.
- Wprowadzenie litery P, p, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności pracy w grupie.
- Stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem
- Doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier; wprowadzenie liczby 0 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym
- Rozwijanie wiedzy na temat miejsca występowania zwierząt egzotycznych na świecie, doskonalenie umiejętności czytania, rozwijanie umiejętności współpracy.
- Każdy potrzebuje miłości.
- Ćwiczenie pamięci słuchowej, rozwijanie postrzegania wzrokowego przez wyróżnianie i nazywanie elementów ilustracji;
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć i emocji, doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania uczuć, nabywanie otwartości i tolerancji wobec wyborów innych niż własne.
- Wprowadzenie litery S,s na przykładzie wyrazu Sonia, sok. Rozwijanie słuchu fonematycznego, koncentracja na zdobywaniu nowych doświadczeń językowych.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych przez mierzenie długości różnych przedmiotów np.: stolik, dywan, książka
- Podejmowanie samodzielnych aktywności i uczestniczenie w zabawach tematycznych; porównywanie liczebności zbiorów;
- Rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych
- Razem możemy więcej!
- Rozwijanie umiejętności słuchania piosenek i wyrażania muzyki ruchem
- Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, kształtowanie szacunku do opinii innych
- Wzbogacanie wiadomości na temat zawodów, miejsc pracy i przedmiotów pracy, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, nabywanie szacunku dla różnych zawodów
- Wprowadzenie liczby 10 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności analizowania i interpretowania wzorów matematycznych, wspieranie umiejętności współpracy
- Kształtowanie umiejętności planowania i projektowania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności myślenia przestrzennego i planowania w trakcie konstruowania.
Piosenka ,,Nasz bałwanek”
1.Kto zamieszkał na podwórku
w ten zimowy ranek?
Białe kule, nos z marchewki-
to chyba bałwanek!
Ref.: Bałwanku, bałwanku,
co za oknem stoisz.
Czy mrozu i wiatru
bałwanku się boisz?
2.Stary garnek ma na głowie
nosa nie zadziera.
Z węgla oczy i guziki,
miotłę w ręku trzyma.
Re.: Bałwanku, bałwanku.