Maj
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
MAJ
1.Od pomysłu aż po dach
- uświadamianie roli współpracy w osiągnieciu celu, zachęcanie do współpracy podczas zabaw,
- wprowadzenie litery „h”,”H”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, rozpoznawanie liter, którymi dzieci są zainteresowane na skutek zabawy,
- zapoznawanie z konstrukacjami wykonywanymi przez zwierzęta, przeliczanie i tworzenie zbiorów,
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, plastyczno-techniczno-sensorycznych,
- rozwijanie wyobraźni ruchowej i dźwiękowej, rozwijanie poczucia rytmu w muzyce,
- tworzenie własnego, grupowego projektu pt; „Przedszkole moich marzeń”.
2. Jak powstaje…?
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem
- zapoznanie z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania, uświadomienie, że ludzie dorośli zarabiają pieniądze przez pracę, uświadomienie możliwości oszczędzania pieniędzy
- poznanie etapów powstawania ubrań bawełnianych i rozwoju rośliny, z jakiej są wykonane, zapoznanie z różnego rodzaju materiałami i przyborami krawcowej
- rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych, zapoznanie z etapami produkcji przetworów mlecznych, wdrażanie do prawidłowych nawyków żywieniowych
- poszerzenie wiedzy na temat sposobu powstawania ciasta oraz produktów z ciasta (pieczywo, makarony itp.), zapoznanie z zawodem piekarza
- rozbudzanie zainteresowań muzycznych, kształtowanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności śpiewania
- doskonalenie czynności matematycznych, w tym liczenia, rozwijania orientacji w przestrzeni
3. Święto Rodziny
- uświadamianie wartości jaką jest rodzina, utrwalanie miłych słów, których należy używać w rozmowach z bliskimi osobami, rozpoznawanie uczuć,
- rozwijanie aparatu mowy, uważne słuchanie tekstów literackich i budowanie krótkich wypowiedzi na ich temat,
- wspomaganie rozwoju społecznego, poszerzanie słownika czynnego o pojęcie”drzewo genealogiczne”,
-przeliczanie, dodawanie, odejmowanie (m.in. członków rodzin), uświadamianie, że członkiem rodziny może być także zwierzę,
- układanie przedmiotów zgodnie z wzorem,
- poznawanie nowej piosenki „Podarujemy mamie”.muz.i sł. Danuta Jagiełło
- integracja grupy i przygotowywanie upominków dla najbliższych, wyrażanie radości z własnoręcznie wykonanego upominku
-rozwijanie zdolności manualnych i poznawanie świata różnymi zmysłami
4. Dzień Dziecka
- zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci, kształcenie umiejętności społecznych, uczenie tolerancji wobec innych osób
- poznanie popularnych zabaw dziecięcych z różnych stron świata, stymulowanie wielu zmysłów, doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności wobec domowego pupila, utrwalanie przekonania, że zwierzę może być przyjacielem człowieka
- rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, zachęcanie do wyrażania ekspresji twórczej podczas zabaw plastycznych
- utrwalanie umiejętności liczenia i tworzenia zbiorów
- poznanie popularnych zabaw dziecięcych z różnych stron świata