Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Maj

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

                                                         MAJ

 1.Od pomysłu aż po dach

-  uświadamianie roli współpracy w osiągnieciu celu, zachęcanie do współpracy podczas zabaw,

- wprowadzenie litery „h”,”H”, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, rozpoznawanie liter, którymi dzieci są zainteresowane na skutek zabawy,                                                                                                                            

- zapoznawanie z konstrukacjami wykonywanymi przez zwierzęta, przeliczanie i tworzenie zbiorów,

- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych, plastyczno-techniczno-sensorycznych,

- rozwijanie wyobraźni ruchowej i dźwiękowej, rozwijanie poczucia rytmu w muzyce,

- tworzenie własnego, grupowego projektu pt; „Przedszkole moich marzeń”.

2. Jak powstaje…?

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem

- zapoznanie z różnymi zawodami i przedmiotami potrzebnymi do ich wykonywania, uświadomienie, że ludzie dorośli zarabiają pieniądze przez pracę, uświadomienie możliwości oszczędzania pieniędzy

- poznanie etapów powstawania ubrań bawełnianych i rozwoju rośliny, z jakiej są wykonane, zapoznanie z różnego rodzaju materiałami i przyborami krawcowej

- rozpoznawanie i podawanie nazw przetworów mlecznych, zapoznanie z etapami produkcji przetworów mlecznych, wdrażanie do prawidłowych nawyków żywieniowych

- poszerzenie wiedzy na temat sposobu powstawania ciasta oraz produktów z ciasta (pieczywo, makarony itp.), zapoznanie z zawodem piekarza

- rozbudzanie zainteresowań muzycznych, kształtowanie poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności śpiewania

- doskonalenie czynności matematycznych, w tym liczenia, rozwijania orientacji w przestrzeni

3. Święto Rodziny

- uświadamianie wartości jaką jest rodzina, utrwalanie miłych słów, których należy używać w rozmowach z bliskimi osobami, rozpoznawanie uczuć,

- rozwijanie aparatu mowy, uważne słuchanie tekstów literackich i budowanie krótkich wypowiedzi na ich temat,

- wspomaganie rozwoju społecznego, poszerzanie słownika czynnego o pojęcie”drzewo genealogiczne”,

-przeliczanie, dodawanie, odejmowanie (m.in. członków rodzin), uświadamianie, że członkiem rodziny może być także zwierzę,

- układanie przedmiotów zgodnie z wzorem,

- poznawanie nowej piosenki „Podarujemy mamie”.muz.i sł. Danuta Jagiełło

- integracja grupy i przygotowywanie upominków dla najbliższych, wyrażanie radości z własnoręcznie wykonanego upominku

-rozwijanie zdolności manualnych i poznawanie świata różnymi zmysłami

4. Dzień Dziecka

- zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci, kształcenie umiejętności społecznych,  uczenie tolerancji wobec innych osób

- poznanie popularnych zabaw dziecięcych z różnych stron świata, stymulowanie wielu zmysłów, doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi

- rozwijanie poczucia odpowiedzialności wobec domowego pupila, utrwalanie przekonania, że zwierzę może być przyjacielem człowieka

-  rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, zachęcanie do wyrażania ekspresji twórczej podczas zabaw plastycznych

- utrwalanie umiejętności liczenia i tworzenia zbiorów

- poznanie popularnych zabaw dziecięcych z różnych stron świata