MAJ
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE MAJ
- Kto nam pomoże?
- zapoznanie z sytuacjami wymagającymi interwencji służb ratunkowych,
- poznawanie nazw zawodów z zakresu służb ratunkowych i numeru alarmowego 112,
- poznawanie zadań policjantów, strażaków i lekarzy,
- rozwijanie wrażliwości sensorycznej i utrwalanie znajomości numerów alarmowych,
- kształtowanie poczucia przynależności do grupy i współdziałania w trudnych sytuacjach.
- Od pomysłu aż po dach
- poznanie różnych typów budynków, klasyfikowanie domów ze względu na pełniona funkcję
- rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na dany temat
- poznanie rodzajów domów i zawodów osób zajmujących się budowaniem
- doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej
- rozwijanie kreatywności
- doskonalenie umiejętności matematycznych: klasyfikowania, przeliczania, rozróżniania figur geometrycznych
- doskonalenie umiejętności współpracy w grupie
- Święto Rodziny
- utrwalanie znajomości nazw emocji i rozwijanie świadomości jak są one ważne w codziennym życiu,
- utrwalanie znajomości nazw członków rodziny i wyzwalanie ekspresji emocjonalnej,
- kształtowanie poczucia przynależności do rodziny, rozwijanie ciekawości poznawczej i kreatywności poprzez eksperymentowanie,
- poznanie piosenki tematycznej oraz pobudzanie wrażliwości muzycznej, sprawności ruchowej i umiejętności dramowych,
- utrwalenie wiedzy o relacjach miedzy członkami rodziny i rozwijanie ciekawości poznawczej.
4.Jak powstaje…?
- zapoznanie z etapami robienia zakupów
- wzbogacanie wiedzy dotyczącej rodzajów zawodów
- poznanie procesów powstania wełnianych ubrań, wzbogacanie zasobu słownictwa
- poznanie znaczenia wyrazu ,,nabiał” oraz etapów jego wytwarzania
- nauka wyrażania szacunku wobec innych ludzi i ich pracy
- rozwijanie zdolności plastycznych
- doskonalenie umiejętności matematycznych i grafomotorycznych