Maj
Zamierzenia pracy wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc maj
1.W świecie książek:
- poznanie pojęć: biblioteka, księgarnia i różnic między tymi miejscami
- poznanie procesu tworzenia książki i zawodów związanych z tym procesem
- doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
- uświadomienie wartości wynikającej z obcowania z książkami
- kształtowanie świadomości znaczenia pojęć: mały, duży, gruby, cienki
- wzbudzanie zainteresowania książkami jako źródłem wiedzy i przyjemności
- wdrażanie do szanowania książek
- Na wiosennej łące:
- zapoznanie z nazwami i wyglądem zwierząt mieszkających na łące
- wzbogacenie zasobu słownictwa o nazwy owadów
- doskonalenie umiejętności liczenia
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- rozwijanie umiejętności kojarzenia poprzez dobieranie odpowiedniego obrazka do zagadki słownej
- nabywanie umiejętności rozpoznawania niektórych roślin
- rozwijanie sprawności manualnych
3.Moja rodzina:
- rozbudzanie miłości i szacunku do rodziców
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat
- aktywizowanie myślenia logicznego poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści utworu
- stwarzanie okazji do odczuwania radości z przygotowania niespodzianek dla najbliższych
- ćwiczenie umiejętności klasyfikacji ze względu na podaną cechę
- kształtowanie poprawności wymowy
- prezentacja własnych umiejętności
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- Od pomysłu aż po dach:
- poznanie różnych typów budynków
- poznanie nazw domów budowanych przez zwierzęta
- doskonalenie umiejętności matematycznych: klasyfikowania, przeliczania, rozróżniania figur geometrycznych
- ćwiczenie zdolności wypowiadania się całym zdaniem
- rozwijanie kreatywności podczas wykorzystywania różnorodnych technik plastycznych
- doskonalenie umiejętności współpracy w grupie
- doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych