Maj
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Temat kompleksowy – Majowe święta
- zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi
- kształtowanie postawy patriotycznej
- utożsamianie się ze swoją ojczyzną
- nauka prostego kroku krakowiaka
- rozwijanie postawy otwartości na tradycje regionu
- kształtowanie umiejętności odtwarzania rytmów i przeliczania
- rozwijanie motoryki małej
- rozwijanie umiejętności współpracy z rówieśnikami
- rozwijanie umiejętności manualnych i sprawności fizycznej
- kształtowanie poczucia rytmu
Temat kompleksowy – Domowi ulubieńcy
- kształtowanie u dzieci odpowiedzialności za zwierzęta
- wdrażanie do odpowiedniej opieki nad zwierzętami
- zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami domowymi
- poszerzanie wiedzy dzieci dotyczącej pracy weterynarza
- rozwijanie poczucia rytmu oraz ekspresji muzycznej
- kształtowanie zdolności manualnych
- rozwijanie u dzieci umiejętności logicznego myślenia
- kształtowanie u dzieci wrażliwości słuchowej
Temat kompleksowy – Jem zdrowo
- zapoznanie dzieci z zasadami zdrowego odżywiania
- uświadomienie dzieciom związku żywienia z występowaniem wielu chorób
- wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków
- promowanie aktywnego stylu życia
- wdrażanie zasad świadomości i odpowiedzialności za własne zdrowie
- kształtowanie skupienia uwagi
- rozwijanie sprawności manualnych
- zapoznanie dzieci z określeniami mniej, więcej, tyle samo
- rozwijanie poczucia rytmu
Temat kompleksowy – Święto rodziny
- kształtowanie postawy szacunku i wrażliwości wobec innych
- nauka składania życzeń
- uświadomienie dzieciom wartości rodziny
- poznanie nazw członków rodziny
- kształtowanie tolerancji dla innych
- zachęcanie do pomagania członkom rodziny
- rozbudzanie ciekawości poznawczej
- rozwijanie motoryki małej
- kształtowanie sprawności ruchowej
- rozwijanie poczucia rytmu
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania