MARZEC
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
MARZEC
1. W kinie i w teatrze
- poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem
- poznanie kształtu litery ,,Z”, „ z” , rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
- poznanie cech starego kina (niemych, czarno-białych filmów
- rozwijanie orientacji przestrzennej, różnicowanie prawej i lewek strony ciała
- inspirowanie zabaw elementami pantomimy, zabaw dramowych
- rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych
2. Przebudzenie po zimie
- utrwalanie wiedzy na temat rodzajów ubrań i zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”
- zachęcanie do tworzenia prac techniczno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów,
- utrwalanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, zapoznanie dzieci z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru
- poznanie kształtu litery ,,G”, „ g” , rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej,
- rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,
- zapoznanie z różnymi gatunkami ptaków i głoskami, które wydają kształtowanie wraźliwości na otaczającą przyrodę, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej,
- zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy
3. W wiosennym ogrodzie
- poznanie narzędzi ogrodniczych, kształtowanie nawyku sprzątania, zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych czynności w określonym czasie (co wynika z kalendarza i praw natury)
- ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i wypowiadania się na jego temat
- poszerzanie wiedzy na temat cebul (jako warzyw i cebul kwiatów)
- poznanie kształtu litery „C”, „c”, utrwalanie poznanych liter
- poznanie etapów wzrostu rośliny, utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny
- poznanie piosenki, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności i wyobraźni
- rozumienie określeń czasowych: na początku, potem, później, na końcu
4. W świecie książek
- kształtowanie nawyku czytania, oglądania książek, odkładania ich na miejsce ,
- budowanie umiejętności uważnego słuchnania tekstu literackiego i budowania krótkich wypowiedzi na jego temat,
- zapoznanie z procesem tworzenia książek, uświadamianie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia, poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki,
- wprowadzenie litery „F”, "f”-ćwiczenia analizy słuchowej i odwzorowywania, zapoznanie z piosenką „Nasze f”- zabawa ruchowa.
- słuchanie piosenki i nauka na pamięć metodą ze słuchu: „Książka”.sł. Marcin Przewoźniak