Marzec
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
- Prehistoryczny świat
- poznanie i utrwalenie znajomości nazw dinozaurów, rozumienie pojęć mięsożerny, roślinożerny
- wzbudzanie ciekawości poznawczej, rozwijanie wyobraźni
- wzbogacanie zasoby słownictwa o pojęcia związane z badaniem przeszłości (muzeum Ziemi, odcisk, szkielet, paleontolog)
- wdrażanie do odróżniania fikcji literackiej od rzeczy możliwych lub prawdopodobnych
- kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence i próby grania na instrumentach
- doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów
- W kinie i teatrze.
- nabywanie wiedzy na temat kina i teatru, kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia,
- rozwijanie sprawności ruchowej i doskonalenie umiejętności odczytywania informacji w formie prostych obrazów,
- wdrażanie do właściwego zachowywania się w instytucjach kultury,
-wzbogacanie zasobów słownictwa o nazwy lalek teatralnych, zawodów związanych z teatrem,
-stwarzanie możliwości do pokonywania nieśmiałości i nabywania pewności siebie – pomysł na własne przedstawienie teatralne,
- Przebudzenie po zimie
- poznawanie oznak wiosennej pogody, rozwijanie słownika czynnego
- poznanie definicji zwrotów : ,,w marcu jak w garncu”, ,, ubierać się na cebulkę”
- kształtowanie umiejętności dostosowywania stroju do pogody
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
- poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski
- doskonalenie sprawności manualnej
- Wielkanocne tradycje
- poznawanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą,
- rozwianie wiedzy na temat gospodarstwa wiejskiego i poznawanie nazw zwierząt hodowlanych,
-poznawanie nazw członków ptasich rodzin i kształtowanie umiejętności wyodrębniania ze zbioru jednostki na podstawie podanej cechy,
- wdrażanie do rozumienia wartości jakie niesie kultywowane tradycji,
- rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się do muzyki; poznanie piosenki wielkanocnej „Zając”