Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

MARZEC

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

                                                         MARZEC

1. W kinie i w teatrze

- poszerzenie wiedzy o kinie i teatrze, w tym również o właściwym zachowaniu podczas pobytu w tych miejscach

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat i słuchania ze zrozumieniem

- poznanie kształtu litery ,,Z”, „ z” , rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej

- poznanie cech starego kina (niemych, czarno-białych filmów

- rozwijanie orientacji przestrzennej, różnicowanie prawej i lewek strony ciała

- inspirowanie zabaw elementami  pantomimy, zabaw dramowych

- rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych

2. Przebudzenie po zimie

- utrwalanie wiedzy na temat rodzajów ubrań i zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”

- zachęcanie do tworzenia prac techniczno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów,

- utrwalanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych, zapoznanie dzieci z przyrządami do pomiaru temperatury oraz siły i kierunku wiatru

- poznanie kształtu litery ,,G”, „ g” , rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej,

- rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,

- zapoznanie z różnymi gatunkami ptaków i głoskami, które wydają kształtowanie wraźliwości na otaczającą przyrodę, rozwijanie wyobraźni dźwiękowej,

- zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy

3. W wiosennym ogrodzie

- poznanie narzędzi ogrodniczych, kształtowanie nawyku sprzątania, zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych czynności w określonym czasie (co wynika z kalendarza i praw natury)

- ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i wypowiadania się na jego temat

- poszerzanie wiedzy na temat cebul (jako warzyw i cebul kwiatów)

- poznanie kształtu litery „C”, „c”, utrwalanie poznanych liter

-  poznanie etapów wzrostu rośliny, utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny

- poznanie piosenki, kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności i wyobraźni

- rozumienie określeń czasowych: na początku, potem, później, na końcu

4. W świecie książek

- kształtowanie nawyku czytania, oglądania książek, odkładania ich na miejsce ,

- budowanie umiejętności uważnego słuchnania tekstu literackiego i budowania krótkich wypowiedzi na jego temat,

- zapoznanie z procesem tworzenia książek, uświadamianie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia, poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki,

- wprowadzenie litery „F”, "f”-ćwiczenia analizy słuchowej i odwzorowywania, zapoznanie z piosenką „Nasze f”- zabawa ruchowa.

- słuchanie piosenki i nauka na pamięć metodą ze słuchu: „Książka”.sł. Marcin Przewoźniak