MARZEC
Zamierzenia pracy wychowawczo-dydaktycznej na marzec
1.W kinie i w teatrze
- poszerzanie wiedzy na temat kina i teatru oraz właściwego zachowania w miejscach publicznych
- kształtowanie umiejętności rozróżniania typów lalek teatralnych: pacynka, kukiełka, marionetka
- kształtowanie postawy otwartości na sztukę
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
- kształtowanie logicznego myślenia
- pobudzanie i stymulowanie zmysłów podczas zabaw sensorycznych
2.Chciałbym być matematykiem
- rozwijanie umiejętności liczenia
- doskonalenie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych
- porównywanie długości oraz wysokości przedmiotów
- zapoznanie z wagą szalkową
- rozwijanie inwencji twórczej i pomysłowości
- doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
3.W marcu jak w garncu:
- poznawanie cech wiosennej pogody
- poznanie definicji zwrotów „ubierać się na cebulkę”, „w marcu jak w garncu”
- kształtowanie umiejętności dostosowania stroju do pogody
- rozwijanie świadomości występowania różnorodnych zjawisk atmosferycznych
- ćwiczenie orientacji w przestrzeni
- wdrażanie do zgodnej współpracy w grupie
4.Witaj wiosno:
- poznanie tradycji związanych z pożegnaniem zimy
- uwrażliwianie dzieci na zmiany zachodzące w przyrodzie
- utrwalenie kolejności pór roku i ich charakterystycznych cech
- poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski
- poznanie nazw pierwszych wiosennych kwiatów
- poznanie czynników niezbędnych do rozwoju roślin, zakładanie upraw fasoli i cebuli
- doskonalenie umiejętności słuchanie ze zrozumieniem utworów literackich
- wdrażanie do stosowania określeń dotyczących stronności ciała
-rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej