Marzec
Zamierzeniawychowawczo-dydaktycznenamiesiąc marzec
- Marcowa pogoda
- Nabywanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych,
- Utrwalanie nazw części garderoby, poszerzanie słownictwa,
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów,
- Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do pogody
- Zapoznanie z przysłowiem: W marcu jak w garncu
- Rozwijanie świadomości występowania różnych zjawisk atmosferycznych
- Rozwijanie umiejętności przeliczania,
- Wzbogacenie wiedzy na temat oznak wiosny
- Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt i roślin
- Cztery żywioły
- Utrwalenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych
- Poszerzanie słownictwa, rozwijanie aparatu mowy,
- Wzbogacenie wiedzy na temat wody, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z przeprowadzonych doświadczeń
- Rozwijanie postawy badacza, zapoznanie z darami ziemi
- Rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, liczenia oraz dodawania
- Kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem
- Wzbogacenie wiedzy na temat żywiołu ognia
- Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie porównywania długości przedmiotów,
- Wzbogacenie wiedzy na temat powietrza
- W wiosennym ogrodzie
- Poszerzanie wiedzy na temat roślin ogrodowych
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów i odróżniania warzyw od owoców
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
- Poszerzanie wiedzy na cebulek jadalnych i kwiatowych
- Utrwalanie wiadomości na temat budowy roślin
- Doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie położenia przedmiotów w przestrzeni oraz przeliczania elementów
- Wzbogacenie wiedzy na temat uprawy i hodowli roślin
- Rozwijanie logicznego myślenia,
- Doskonalenie poczucia rytmu
- W teatrze i w kinie
- zapoznanie z pojęciem trema
- Rozwijanie umiejętności teatralnych oraz ekspresji twórczej ruchowej i konstrukcyjnej
- Kształtowanie kulturalnego zachowania w miejscach publicznych
- Wzbogacenie wiedzy na temat rekwizytów wykorzystywanych w teatrze
- Klasyfikowania przedmiotów ze względu na wskazaną cechę
- Rozwijanie sprawności ruchowej
- Poznanie prostokąta oraz jego własności
- Utrwalenie nazw figur geometrycznych
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania kształtów
- Poznanie nazw instrumentów muzycznych,
- rozwijanie ekspresji muzycznej