Marzec
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc marzec
1. Marcowa pogoda
• poznanie słownictwa związanego z pogodą w j. angielskim, rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami zjawisk pogodowych, kształtowanie odpowiedzialnej postawy w różnych sytuacjach życiowych
• wprowadzenie litery g, G, rozwijanie słuchu fonemowego, wzbogacanie słownictwa o przysłowie „W marcu jak w garncu”, rozwijanie umiejętności współpracy
• utrwalenie wiedzy na temat nominałów na monetach i banknotach, kształtowanie umiejętności wybierania stroju do odpowiedniej pogody, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
• rozwijanie wiedzy o ptakach zimujących w Polsce oraz wracających z ciepłych krajów, utrwalanie nazw kontynentów, poszerzanie wiedzy na temat budzenia się zwierząt ze snu zimowego
• utrwalenie nazw i kolejności miesięcy oraz dni tygodnia, rozwijanie ekspresji tanecznej, rozwijanie samodzielności oraz cierpliwości podczas wykonywania prac technicznych
2. W wiosennym ogrodzie
• poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, rozwijanie umiejętności położenia przedmiotów w przestrzeni, kształtowanie umiejętności dostrzegania i celebrowania własnych sukcesów
• wprowadzenie litery c, C, doskonalenie umiejętności pisania i czytania, kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, w tym z porażką
• zapoznanie ze znakiem równości, doskonalenie umiejętności rachowania i mierzenia, kształtowanie gotowości do podejmowania nowych wyzwań
• utrwalenie wiedzy na temat uprawy i pielęgnacji roślin, rozwijanie pamięci, doskonalenie umiejętności odczytywania kodu, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody wiosną
• rozwijanie ekspresji tanecznej i plastycznej, budzenie zainteresowania otaczającym światem, kształtowanie umiejętności fair play w grach i zabawach
3. Cztery żywioły
• zapoznanie z zasadami zachowania się podczas burzy i innych zjawisk przyrodniczych, poznanie pozytywnych i negatywnych skutków działania żywiołów, rozwijanie odpowiedzialnej postawy w sytuacji zagrożenia
• wprowadzenie litery w, W, poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie, doskonalenie sprawności językowej
• utrwalenie wiedzy na temat skarbów ziemi i ich wykorzystywania, rozwijanie umiejętności posługiwania się wagą oraz porównywania ciężkości przedmiotów, rozwijanie zmysłu dotyku
• nabywanie wiedzy na temat żywiołu ognia, poznanie znaków przeciwpożarowych, doskonalenie umiejętności w zakresie mierzenia oraz posługiwania się linijką
• poznanie właściwości powietrza, rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i spostrzegawczości
4. W teatrze i kinie
• zapoznanie z pojęciami: „wstyd” i „trema” oraz ze sposobami radzenia sobie z tremą, kształtowanie ekspresji teatralnej i umiejętności wcielania się w rolę, rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji
• wprowadzenie litery z, Z, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania, zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów
• przypomnienie nominałów polskich monet i banknotów, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych i orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności operowania pieniędzmi
• poszerzanie wiedzy na temat powstawania filmów przyrodniczych, doskonalenie umiejętności czytania, kształtowanie empatii i wrażliwości wobec zwierząt
• kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi, doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur oraz ich właściwości, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej