Marzec
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Temat kompleksowy – Przebudzenie po zimie
- kształtowanie nawyku ubierania się adekwatnie do pogody
- wprowadzenie nazw ubrań, obuwia i ich zastosowanie
- zapoznanie z różnymi zjawiskami atmosferycznymi
- wyzwalanie wrażliwości na otaczającą przyrodę
- zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy
- rozwijanie umiejętności analizy sylabowej
- zapoznanie z przysłowiem „W marcu jak w garncu”
- wprowadzenie pojęcia „Kalendarz pogodowy”
- doskonalenie umiejętności przeliczania
- poznanie nazw ptaków przylatujących do Polski na wiosnę
- rozwijanie wyobraźni dźwiękowej
Temat kompleksowy – W wiosennym ogrodzie
- zapoznanie dzieci z pracami wykonywanymi wiosną w ogrodzie
- rozróżnianie cebuli jadalnej i kwiatowej
- rozwijanie postawy proekologicznej
- kształtowanie nawyku systematycznego wykonywania zadań
- rozwijanie motoryki małej
- rozwijanie umiejętności współpracy
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania
- utrwalenie nazw wiosennych kwiatów
- rozwijanie słuchu muzycznego wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę
Temat kompleksowy – Kto nam pomoże?
- zapoznanie z zawodem strażaka , policjanta i numerem alarmowym 112
- ćwiczenia umiejętności wzywania pomocy
- budzenie wrażliwości na drugiego człowieka
- budowanie wiedzy o świecie
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania
- wdrażanie do respektowania powszechnie przyjętych norm
- doskonalenie umiejętności reagowania na polecenia
- doskonalenie umiejętności muzycznych
- ćwiczenia zdolności manualnych
Temat kompleksowy – Na wiosennej łące
- uwrażliwienie dzieci na otaczającą przyrodę
- budowanie pozytywnej postawy wobec owadów
- zapoznanie z nazwami i wyglądem mieszkańców łąki
- -rozwijanie mowy
- ćwiczenia motoryki małej poprzez działalność twórczą i grafomotorykę
- kształtowanie umiejętności określania odległości bliżej, dalej
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
- reagowanie na zmianę tempa muzycznego
- kształtowanie słuchu i pamięci muzycznej
- rozwijanie zdolności manualnych
- rozpoznawanie rzeczy dotykiem