Marzec
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze
- rozwijanie sprawności manualnych
- rozwijanie poczucia rytmu i możliwości wokalnych
- poznawanie oznak wiosny
- poszerzanie wiadomości przyrodniczych o nazwy pierwszych wiosennych zwiastunów
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
- zwracanie uwagi na kaprysy pogody w marcu
- zapoznanie dzieci ze znaczeniem wiosennego przysłowia „W marcu jak w garncu”
- rozwijanie umiejętności liczenia, segregowania, klasyfikowania, utrwalania nazw kolorów, figur geometrycznych
- rozwijanie pamięci przez naukę wierszyków, piosenek
- rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozbudzanie ciekawości badawczej przez proste eksperymenty
- Zapoznanie z tradycjami związanymi z Wielkanocą
- Poznanie polskich zwyczajów związanych z Wielkanocą
Piosenka „Precz zimo zła”
Ku, ku, ku, ku, precz zimo zła!
Już bociek leci, cieszą się dzieci.
Wiosna, wiosna idzie przez świat!
Ku, ku, ku, ku, już kwitnie sad!
W gałązkach, drzewa już ptaszek śpiewa.
Wiosna, wiosna idzie przez świat!
Ku, ku, ku, ku, już ciepły wiatr.
Zatańczmy wkoło, bo nam wesoło.
Wiosna, wiosna idzie przez świat.
Wierszyk
Przyszła do nas wiosna
Wielką radość nam przyniosła!
Najpierw zawiał ciepły wietrzyk,
Potem z chmurki mokry deszczyk,
Zaświeciło jasne słonko,
Zatrzymało się nad łąką.
A na łące jest zabawa,
Pąki kwiatów, świeża trawa,
Wszystko pachnie, błyszczy, świeci,
Patrzcie dzieci bocian leci!