Marzec
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Temat kompleksowy – W marcu jak w garncu
- rozwijanie wiedzy dziecka na temat otoczenia przyrodniczego
- doskonalenie umiejętności obserwacji przyrody
- kształtowanie wiedzy dzieci na temat obiegu wody w przyrodzie
- rozwijanie twórczego myślenia
- uświadomienie dzieciom potrzeby odpoczynku
- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
- rozbudzanie fantazji i wyobraźni
- rozwijanie poczucia rytmu
- doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała
- rozwijanie zdolności manualnych
Temat kompleksowy – Porządki w ogrodzie
- utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie
- zapoznanie dzieci z pierwszymi wiosennymi kwiatami
- wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów
- zapoznanie dzieci z etapami siania roślin
- wdrażanie do postawy proekologicznej
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących ptaków
- rozwijanie aparatu mowy
- kształtowanie umiejętności dodawania w zakresie 1 – 6
- kształtowanie ekspresji muzycznej i plastycznej
Temat kompleksowy – Witaj wiosno
- wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę
- wzbogacenie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
- kształtowanie ekspresji ruchowej oraz wyobraźni muzycznej
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków
- budowanie świadomości ekologicznej
- rozwijanie umiejętności utrzymania równowagi
- kształtowanie odpowiedzialności za własne zdrowie
- wdrażanie do poznawania różnych form ekspresji artystycznej
Temat kompleksowy – Zwierzęta na wiejskim podwórku
- budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika
- poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie
- kształtowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od zwierząt gospodarskich
- dostrzeganie różnic między krajobrazem wsi i miasta
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
- -doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
- wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic
- wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk
- rozwijanie zdolności plastycznych