Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Marzec

Założenia dydaktyczno – wychowawcze 

Temat kompleksowy – W marcu jak w garncu

  • rozwijanie wiedzy dziecka na temat otoczenia przyrodniczego
  • doskonalenie umiejętności obserwacji przyrody
  • kształtowanie wiedzy dzieci na temat obiegu wody w przyrodzie
  • rozwijanie twórczego myślenia
  • uświadomienie dzieciom potrzeby odpoczynku
  • doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała
  • rozbudzanie fantazji i wyobraźni
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała
  • rozwijanie zdolności manualnych

Temat kompleksowy – Porządki w ogrodzie

  • utrwalenie wiedzy dzieci na temat charakterystycznych zmian zachodzących w przyrodzie
  • zapoznanie dzieci z pierwszymi wiosennymi kwiatami
  • wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wybranych nazw wiosennych kwiatów
  • zapoznanie dzieci z etapami siania roślin
  • wdrażanie do postawy proekologicznej
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących ptaków
  • rozwijanie aparatu mowy
  • kształtowanie umiejętności dodawania w zakresie 1 – 6
  • kształtowanie ekspresji muzycznej i plastycznej

Temat kompleksowy – Witaj wiosno

  • wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę
  • wzbogacenie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
  • kształtowanie ekspresji ruchowej oraz wyobraźni muzycznej
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania popularnych gatunków ptaków
  • budowanie świadomości ekologicznej
  • rozwijanie umiejętności utrzymania równowagi
  • kształtowanie odpowiedzialności za własne zdrowie
  • wdrażanie do poznawania różnych form ekspresji artystycznej

Temat kompleksowy – Zwierzęta na wiejskim podwórku

  • budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie
  • kształtowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od zwierząt gospodarskich
  • dostrzeganie różnic między krajobrazem wsi i miasta
  • kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
  • -doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
  • wdrażanie do umiejętności globalnego czytania wyrazów
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic
  • wyrabianie nawyku częstego i dokładnego mycia rąk
  • rozwijanie zdolności plastycznych