Październik
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Owocowy raj
- poznawanie i nazywanie drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa), wyjaśnienie znaczenia słowa „sad”
- porównywanie kształtu, wielkości i koloru owoców
- wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego: „jabłoń”, „grusza”, „śliwa”
- poznanie budowy owoców
- rozumienie korzyści wynikających z jedzenia owoców
- wyrażanie własnych obserwacji w ekspresji plastycznej
- rozwijanie sprawności palców
- doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim
- ćwiczenie pamięci wzrokowej i słuchowej
Dary ogrodu
- poznanie wyglądu i nazw wybranych warzyw
- ukazanie bogactwa kształtów i kolorów jesiennych warzyw
-zachęcanie do jedzenia warzyw, jako źródła witamin niezbędnych dla prawidłowego rozwoju i zdrowia
- rozumienie konieczności dokładnego mycia warzyw przed spożyciem
- ćwiczenie spostrzegawczości i szybkości reakcji na sygnały
- stymulowanie pamięci i rozwoju mowy
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie logicznego myślenia
Barwy jesieni
- budzenie zainteresowania otaczającą przyrodą
- rozwijanie umiejętności dostrzegania i układania rytmów
- kształtowanie postawy szacunku i uwrażliwianie na piękno przyrody
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- porównywanie kształtu, wielkości i barwy liści, nazywanie kolorów
- utrwalenie wiadomości o drzewach, liściach i ich owocach
- ćwiczenie pamięci
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie sprawności manualnej
Co robią zwierzęta jesienią?
- kształtowanie logicznego myślenia w trakcie rozwiązywania zagadek słownych
- kształtowanie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej
- wdrażanie do szybkiej reakcji na usłyszany sygnał
- wdrażanie do uważnego słuchania dłuższych opowiadań
- poszerzanie wiedzy na temat zwyczajów niektórych zwierząt leśnych
- doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
- poznanie wybranych ptaków odlatujących do ciepłych krajów