Październik
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE PAŹDZIERNIK
1.Jesień w sadzie
- poznanie nazw niektórych owoców dojrzewających jesienią oraz zwyczajów życia jeży
- poznawanie nazw niektórych drzew owocowych
- wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
- poznanie kształtu litery ,,o”, „O”, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- poznanie cyfry „1” , określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji ,doskonalenie umiejętności liczenia
- Jesień w ogrodzie
- zapoznanie z pojęciem „troska” w stosunku do ludzi i zwierząt,
- rozpoznawanie i układanie litery „A”, „a” oraz określenie głoski w nagłosie,
- rozwijanie słuchu fonetycznego,
- poznawanie jadalnych części roślin i ich zastosowaniu w codziennym życiu,
- rozwijanie ciekawości poznawczej i umiejętności formułowania hipotez,
- zagadki, quizy zakresu wiedzy o warzywach
3.Jesienny krajobraz
- odróżnianie środowiska parku i lasu, rozwijanie logicznego myślenia
- rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
- poznanie kształtu litery „i”, „I”, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego
- utrwalenie wiedzy o zmianach w przyrodzie jesienią
- poznanie cyfry 2, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby
- rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie wrażliwości muzycznej, doskonalenie umiejętności współpracy
4.Deszczowa pogoda
- przypomnienie wiedzy na temat zmian pogodowych zachodzących jesienią,
- poznanie kształtu litery „e”, „E”, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego
- nauka wiersza”Smutny pan” W.Chotomska, w powiązaniu z zabawą ruchową
- rozpoznawanie liczby „3” i rozumienie jej aspektu kardynalnego i porządkowego
- rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonetycznego, doskonalenie słuchu muzycznego,
- utrwalanie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie
- wspólny spacer połączony z utrwalaniem zasad bezpieczeństwa na drodze
- W świecie wyobraźni
- wprowadzenie pojęcia „wyobraźnia”, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami
- poznanie litery „t”, „T”, rozwijanie słuchu fonematycznego
- poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, wyobraźni dźwiękowej
- rozpoznawanie liczby „4” i rozumienie jej aspektu kardynalnego i porządkowego
- rozpoznawanie żartów językowych
- ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych