Październik
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze październik
- O sobie samym
- Rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania uczuć
- Organizowanie zabaw muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
- Sprzyjanie identyfikowaniu się z bohaterami pozytywnymi
- Zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych
- Rozpoznawanie i kontynuowanie rytmów
- Co robią zwierzęta jesienią?
- Zapoznanie dzieci z nazwami wybranych zwierząt leśnych oraz przygotowania się do zimy
- Doskonalenie umiejętności skupienia uwagi przez dłuższy czas
- Doskonalenie umiejętności liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- Rozwijanie zainteresowań plastycznych
- Kształtowanie wrażliwości oraz ekspresji muzycznej
- Nasze zmysły
- Rozpoznawanie i nazywanie części ciała
- Rozwijanie myślenia i spostrzegawczości
- Uświadomienie istnienia różnych narządów zmysłów
- Rozwijanie umiejętności liczenia w dostępnym zakresie
- Uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka
- Jesienne nastroje
- Rozwijanie mowy
- Utrwalenie nazw pór roku
- Zachęcanie dzieci do wykonywania doświadczeń
- Rozwijanie umiejętności wokalnych
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
„Jesień” - piosenka
Jestem jesień z pełnym koszem, z pełnym koszem
Dobre rzeczy wam przynoszę, wam przynoszę.
Jabłka, śliwki, gruszki, bery pomidory i selery
pomidory i selery.
Przyszła jesień do gosposi, do gosposi.
Czy gosposia o coś prosi, o coś prosi.
Mam kapustę do kwaszenia, dobre grzyby do suszenia,
dobre grzyby do suszenia.
Idzie jesień z wielki koszem, z wielkim koszem.
Zajadajcie! Bardzo proszę! Bardzo proszę!
Ludzie biorą te podarki i chowają do spiżarki
i chowają do spiżarki.
,, Idzie Pani Jesień”- wiersz
Idzie, idzie Pani Jesień,
Różne dary w koszu niesie.
Ma tam liście piękne nowe,
bardzo barwne kolorowe.
I kasztany i żołędzie,
rozsypuje wszędzie, wszędzie.
I też niesie jarzębinę,
na korale dla dziewczynek!
Wszystko piękne jest i nowe,
I czerwone i brązowe.
No i żółte, oczywiście,
I jest wszędzie uroczyście!