Październik
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik
- Zwierzęta jesienią
- Rozumienie pojęć park i las, kształtowanie umiejętności zachowania się w środowisku życia zwierząt
- Rozwijanie umiejętności układu ruchów do muzyki, nabywanie odwagi do wypowiadania się na forum
- Nauka posługiwania się wyrazami: za, do, obok, pod, rozwijanie umiejętności dostrzegania powtarzalności elementów
- Poznanie zwyczajów zwierząt leśnych,
- Przybliżanie świata zwierząt w trakcie zabaw muzycznych
- Pogoda w kratkę
- Wzbogacanie wiadomości o zjawiskach atmosferycznych
- Zapoznanie z uczuciem znudzenia
- Doskonalenie umiejętności sygnalizowania innym o napotkanych trudnościach
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania nowej figury geometrycznej – koła
- Ćwiczenie umiejętności czekania na swoją kolej
- Zapoznanie z najważniejszymi rodzajami deszczu, doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał
- Kształtowanie słuchu muzycznego, zapoznanie z odgłosami zjawisk atmosferycznych, doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć
- Zdrowie na talerzu
- Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji
- Kształtowanie sprawności językowej
- Poznanie wybranych owoców
- Doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
- Kształtowanie umiejętności układania rytmów
- Poznanie nazw wybranych warzyw
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się zwrotami grzecznościowymi
- Zapoznanie z nazwami popularnych owoców i warzyw, poszerzanie wiedzy przyrodniczej
- Zapoznanie z wartościami odżywczymi owoców i warzyw
- Kształtowanie zmysłu estetycznego, rozwijanie zdolności manualnych
- Bajkostwory i potwory
- Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności określania przyczyny lęków i obaw
- Kształtowanie umiejętności opisu postaci, zapoznanie dzieci z kilkoma postaciami z bajek, doskonalenie umiejętności sylabizowania
- Kształtowanie umiejętności przeliczania
- Doskonalenie umiejętności reagowania na umówiony sygnał
- Kształtowanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi
- Doskonalenie umiejętności rozróżniania prawdy (rzeczywistości) od fikcji
- Kształtowanie umiejętności tworzenia i rozwiązywania zagadek
- Pobudzanie dziecięcej kreatywności