Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik

Tydzień I. Zwierzęta jesienią.
• zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt, emocjonalne postrzeganie świata przyrodniczego, kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody
• wprowadzenie litery a, A, rozwijanie słuchu fonemowego, wdrażanie do pełnego uczestnictwa w zajęciach
• wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształcenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy
• rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych, aktywizowanie ciekawości dziecka, budowanie więzi społecznych na bazie wspólnych doświadczeń
• utrwalanie wiedzy w działaniach muzyczno-plastyczno-ruchowych, wdrażanie do ustnych wypowiedzi na dany temat, wdrażanie do zgodnej współpracy grupowej

Tydzień II. Pogoda w kratkę
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z poczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji
• wprowadzenie litery m, M, rozwijanie słuchu fonematycznego i umiejętności głoskowania, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
• wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności kodowania, doskonalenie spostrzegawczości
• kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody, doskonalenie umiejętności występowania na forum grupy
• kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie z kolejnymi technikami plastycznymi, doskonalenie umiejętności ilustrowania treści ruchem

Tydzień III. Zdrowie na talerzu
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, doskonalenie umiejętności rozmawiania o emocjach
• wprowadzenie litery t, T, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania, doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim
• wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, ćwiczenie umiejętności rachowania, doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym – w sklepie
• rozwijanie wiedzy przyrodniczej (jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki), wdrażanie do pomiaru ciężaru, rozwijanie sprawności fizycznej
• kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców, utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy

Tydzień IV. Bajkostwory i potwory.
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji innych ludzi, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami
• wprowadzenie litery e, E, kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi
• wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, podnoszenie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania
• kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, nauka dostrzegania wspólnych cech między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazywanie podobieństw i różnic), rozbudzanie dziecięcej ciekawości
• kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w trudnych sytuacjach, rozwijanie spostrzegawczości

Kto tu mieszka
sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolago

Kręte ścieżki wiodą nas
Poprzez tajemniczy las.
Hop, hop – echo, jesteś tu?!
Może śpisz w zielonym mchu?

Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A kto w dziupli schował się?
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka?
Każdy już na pewno wie.
W norce mieszka rudy lis,
W dziupli sowa pisze list,
W gniazdku cicho gwiżdże kos,
Dobrze znamy kosa głos!

Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko…
W lesie każdy ma swój dom,
Wielki jeleń, mała ćma,
Tam, gdzie dwa zające śpią,
Pan leśniczy chatkę ma!

Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko