Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na październik.

Temat kompleksowy – Dary jesieni.

CELE:

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw,

- odczytywanie globalnie nazw warzyw,

- kształtowanie umiejętności przygotowywania zdrowych posiłków z warzyw,

- rozróżnianie, nazywanie i klasyfikowanie owoców rosnących w Polsce,

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew i krzewów owocowych,

- czytanie globalne nazw owoców,

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania grzybów jadalnych i trujących,

- kształtowanie bezpiecznych postaw i zachowań,

- doskonalenie umiejętności układania rytmów,

- porównywanie liczebności zbiorów,

- poznanie sposobów przechowywania i przetwarzania owoców i warzyw,

- rozwijanie wrażliwości estetycznej,

 

Temat kompleksowy : Dbamy o zdrowie.

CELE:

- zapoznanie dzieci z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej;

- doskonalenie umiejętności klasyfikacji;

- doskonalenie koordynacji ruchowej;

- doskonalenie umiejętności formułowania krótkiej instrukcji słownej

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby;

- wprowadzenie różnych aspektów liczby 2

- zapoznanie z różnymi specjalizacjami lekarskimi;

- poszerzanie wiedzy dzieci na temat osób i instytucji, do których mogą zwrócić

się o pomoc w sytuacji zagrożenia;

-zapoznanie z numerem alarmowym 112

 

Temat kompleksowy : Jesienią w parku i lesie.

CELE:

-rozwijanie sprawności grafomotorycznej;

-poszerzenie wiedzy na temat zwierząt leśnych;

-doskonalenie umiejętności matematycznych takich, jak logiczne myślenie i spostrzeganie

-dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie;

-poznanie drzew, owoców i liści najpopularniejszych polskich drzew;

-doskonalenie umiejętności porównywania oraz klasyfikacji

-rozbudzanie ciekawości dzieci dzięki prostym doświadczeniom;

-doskonalenie słuchu na zajęciach muzycznych;

-rozwijanie ekspresji twórczej w pracach plastycznych

-zapoznanie dzieci z podziałem drzew na liściaste i iglaste oraz z przedstawicielami

różnych gatunków drzew;

-poszerzanie wiadomości dzieci na temat cyklu rozwoju roślin;

-doskonalenie sprawności ruchowej

-rozbudzanie ekspresji ruchowej i muzycznej;

dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i zwracanie uwagi na ich piękno

 

Temat kompleksowy :Zabawy na jesienne wieczory.

CELE:

-poszerzanie słownika o nazwy zawodów artystycznych;

-doskonalenie inteligencji językowej poprzez rozwiązywanie zagadek słownych

-zapoznanie z różnymi technikami malarskimi oraz rodzajami malarstwa;

-rozbudzanie ekspresji artystycznej;

-doskonalenie sprawności fizycznej

-rozbudzanie zainteresowań muzyką,

-zapoznanie z twórczością i postacią Fryderyka Chopina,

-doskonalenie umiejętności matematycznych – rytmy

-rozwijanie umiejętności matematycznych:

-dekodowania, porównywania kształtów i symboli;

-kształtowanie poprawnej postawy sylwetki;

-poszerzanie wiedzy na temat kina animowanego

-doskonalenie umiejętności budowania i zadawania pytań;

 

Na straganie (Jan Brzechwa) - wiersz

Na straganie w dzień targowy

Takie słyszy się rozmowy:

– Może pan się o mnie oprze,

pan tak więdnie, panie Koprze.

– Cóż się dziwić, mój Szczypiorku,

leżę tutaj już od wtorku!

Rzecze na to Kalarepka:

– Spójrz na Rzepę, ta jest krzepka!

Groch po brzuszku Rzepę klepie:

– Jak tam, Rzepo? Coraz lepiej?

– Dzięki, dzięki, panie Grochu,

jakoś żyje się po trochu,

lecz Pietruszka – z tą jest gorzej:

blada, chuda, spać nie może.

A to feler – westchnął Seler.

Burak stroni od Cebuli,

a Cebula doń się czuli:

– Mój Buraku, mój czerwony,

czybyś nie chciał takiej żony?

Burak tylko nos zatyka:

– Niech no pani prędzej zmyka,

ja chcę żonę mieć buraczą,

bo przy pani wszyscy płaczą.

– A to feler – westchnął Seler.

Naraz słychać głos Fasoli:

– Gdzie się pani tu gramoli?!

– Nie bądź dla mnie taka wielka!

– odpowiada jej Brukselka.

– Widzieliście, jaka krewka!

– zaperzyła się Marchewka.

– Niech rozsądzi nas Kapusta!

– Co, Kapusta?! Głowa pusta?!

A kapusta rzecze smutnie:

– Moi drodzy, po co kłótnie,

po co wasze swary głupie,

wnet i tak zginiemy w zupie!

– A to feler –westchnął Seler.

 

 

Najłatwiejsze ciasto w świecie (muz. Krystyna Kwiatkowska, sł. Alicja Woy-Wojciechowska) -piosenka 

Żeby w domu było miło, tak, tak, tak, – na tak, tak, tak dzieci stukają się drewienkami

Żeby coś dobrego było, tak, tak, tak,

By pachniało wakacjami, tak, tak, tak,

Zrobię ciasto ze śliwkami, tak, tak, tak.

Szklankę mąki, cukru szklankę, – dzieci naśladują przygotowanie i odmierzanie składników

Zaraz wsypię do miseczki,

Potem proszku do pieczenia,

Dodam jeszcze dwie łyżeczki,

I dwa jajka i na koniec

Pół stopionej margaryny

I zamieszam tylko tyle,

By się rzeczy połączyły.

Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak, – na tak, tak, tak dzieci stukają się drewienkami

Nic, a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak.

Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak,

Nawet, gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.

Teraz śliwki poukładam, – swobodna ekspresja ruchowa według tekstu

W natłuszczonej tortownicy

Włożę ciasto i do pieca

Na około pół godziny,

A gdy będzie już gotowe,

Znaczy chrupkie i rumiane,

To zaproszę koleżanki,

Babcię, dziadka, tatę, mamę.

Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak, – na tak, tak, tak dzieci stukają się drewienkami

Nic, a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak,

Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak,

Nawet, gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.