Październik
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Dary Jesieni
– rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw
– kształtowanie umiejętności łączenia elementów w pary
– wdrażanie do rozróżniania i nazywania popularnych owoców
– promowanie zdrowego żywienia
– uświadomienie dzieciom, że grzyby dzielimy na jadalne i trujące
– kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
– poszerzenie wiedzy przyrodniczej rozpoznawanie liści i łączenie ich z owocem
– kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze
– rozwijanie zdolności manualnych
– kształtowanie słuchu muzycznego
Dbamy o zdrowie
– promowanie zdrowego żywienia
– uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu w życiu człowieka
– zapoznanie z pracą lekarza i pielęgniarki
– wyrabianie nawyku higieny jamy ustnej
– kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
– kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
– kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się
– doskonalenie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji twórczej
– doskonalenie zdolności manualnych
Jesienią w parku i w lesie
– doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
– kształtowanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała
– rozwijanie umiejętności matematycznych – porównywanie wielkości
– zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi
– rozwijanie kreatywności poprzez działania plastyczne
– kształtowanie poczucia rytmu oraz wyobraźni muzycznej
– zachęcanie dzieci do aktywności ruchowej, uprawiania sportu
– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
Zabawy na jesienne wieczory
– rozwijanie kreatywności
– rozwijanie cierpliwości i koncentracji
– rozwijanie zdolności improwizacyjnych
– kształtowanie poczucia rytmu
– pobudzanie dzieci do działań artystycznych
– wspomaganie prawidłowego rozwoju narządów artykulacyjnych
– wyrabianie odwagi i śmiałości
– rozwijanie twórczego myślenia
– wdrażanie nawyku prawidłowej postawy ciała we wszystkich sytuacjach i czynnościach
dnia codziennego
Listopadowe wspomnienia
– rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny
– kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny
– doskonalenie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
– wdrażanie dzieci do prawidłowego i bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych
– zapoznanie dzieci z przedmiotami domowego użytku z dawnych czasów
– kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych
– rozwijanie u dzieci zwinności i równowagi
– kształtowanie nawyku prawidłowego oddechu
– doskonalenie motoryki małej
– doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi