Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Październik

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na październik.

Temat kompleksowy – Dary jesieni.

CELE:

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw,

- odczytywanie globalnie nazw warzyw,

- kształtowanie umiejętności przygotowywania zdrowych posiłków z warzyw,

- rozróżnianie, nazywanie i klasyfikowanie owoców rosnących w Polsce,

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew i krzewów owocowych,

- czytanie globalne nazw owoców,

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania grzybów jadalnych i trujących,

- kształtowanie bezpiecznych postaw i zachowań,

- doskonalenie umiejętności układania rytmów,

- porównywanie liczebności zbiorów,

- poznanie sposobów przechowywania i przetwarzania owoców i warzyw,

- rozwijanie wrażliwości estetycznej,

 

Temat kompleksowy : Dbamy o zdrowie.

CELE:

- zapoznanie dzieci z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej;

- doskonalenie umiejętności klasyfikacji;

- doskonalenie koordynacji ruchowej;

- doskonalenie umiejętności formułowania krótkiej instrukcji słownej

- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby;

- wprowadzenie różnych aspektów liczby 2

- zapoznanie z różnymi specjalizacjami lekarskimi;

- poszerzanie wiedzy dzieci na temat osób i instytucji, do których mogą zwrócić

się o pomoc w sytuacji zagrożenia;

-zapoznanie z numerem alarmowym 112

 

Temat kompleksowy : Jesienią w parku i lesie.

CELE:

-rozwijanie sprawności grafomotorycznej;

-poszerzenie wiedzy na temat zwierząt leśnych;

-doskonalenie umiejętności matematycznych takich, jak logiczne myślenie i spostrzeganie

-dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie;

-poznanie drzew, owoców i liści najpopularniejszych polskich drzew;

-doskonalenie umiejętności porównywania oraz klasyfikacji

-rozbudzanie ciekawości dzieci dzięki prostym doświadczeniom;

-doskonalenie słuchu na zajęciach muzycznych;

-rozwijanie ekspresji twórczej w pracach plastycznych

-zapoznanie dzieci z podziałem drzew na liściaste i iglaste oraz z przedstawicielami

różnych gatunków drzew;

-poszerzanie wiadomości dzieci na temat cyklu rozwoju roślin;

-doskonalenie sprawności ruchowej

-rozbudzanie ekspresji ruchowej i muzycznej;

dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i zwracanie uwagi na ich piękno

 

Temat kompleksowy :Zabawy na jesienne wieczory.

CELE:

-poszerzanie słownika o nazwy zawodów artystycznych;

-doskonalenie inteligencji językowej poprzez rozwiązywanie zagadek słownych

-zapoznanie z różnymi technikami malarskimi oraz rodzajami malarstwa;

-rozbudzanie ekspresji artystycznej;

-doskonalenie sprawności fizycznej

-rozbudzanie zainteresowań muzyką,

-zapoznanie z twórczością i postacią Fryderyka Chopina,

-doskonalenie umiejętności matematycznych – rytmy

-rozwijanie umiejętności matematycznych:

-dekodowania, porównywania kształtów i symboli;

-kształtowanie poprawnej postawy sylwetki;

-poszerzanie wiedzy na temat kina animowanego

-doskonalenie umiejętności budowania i zadawania pytań;

 

Na straganie (Jan Brzechwa) - wiersz

Na straganie w dzień targowy

Takie słyszy się rozmowy:

– Może pan się o mnie oprze,

pan tak więdnie, panie Koprze.

– Cóż się dziwić, mój Szczypiorku,

leżę tutaj już od wtorku!

Rzecze na to Kalarepka:

– Spójrz na Rzepę, ta jest krzepka!

Groch po brzuszku Rzepę klepie:

– Jak tam, Rzepo? Coraz lepiej?

– Dzięki, dzięki, panie Grochu,

jakoś żyje się po trochu,

lecz Pietruszka – z tą jest gorzej:

blada, chuda, spać nie może.

A to feler – westchnął Seler.

Burak stroni od Cebuli,

a Cebula doń się czuli:

– Mój Buraku, mój czerwony,

czybyś nie chciał takiej żony?

Burak tylko nos zatyka:

– Niech no pani prędzej zmyka,

ja chcę żonę mieć buraczą,

bo przy pani wszyscy płaczą.

– A to feler – westchnął Seler.

Naraz słychać głos Fasoli:

– Gdzie się pani tu gramoli?!

– Nie bądź dla mnie taka wielka!

– odpowiada jej Brukselka.

– Widzieliście, jaka krewka!

– zaperzyła się Marchewka.

– Niech rozsądzi nas Kapusta!

– Co, Kapusta?! Głowa pusta?!

A kapusta rzecze smutnie:

– Moi drodzy, po co kłótnie,

po co wasze swary głupie,

wnet i tak zginiemy w zupie!

– A to feler –westchnął Seler.

 

 

Najłatwiejsze ciasto w świecie (muz. Krystyna Kwiatkowska, sł. Alicja Woy-Wojciechowska) -piosenka 

Żeby w domu było miło, tak, tak, tak, – na tak, tak, tak dzieci stukają się drewienkami

Żeby coś dobrego było, tak, tak, tak,

By pachniało wakacjami, tak, tak, tak,

Zrobię ciasto ze śliwkami, tak, tak, tak.

Szklankę mąki, cukru szklankę, – dzieci naśladują przygotowanie i odmierzanie składników

Zaraz wsypię do miseczki,

Potem proszku do pieczenia,

Dodam jeszcze dwie łyżeczki,

I dwa jajka i na koniec

Pół stopionej margaryny

I zamieszam tylko tyle,

By się rzeczy połączyły.

Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak, – na tak, tak, tak dzieci stukają się drewienkami

Nic, a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak.

Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak,

Nawet, gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.

Teraz śliwki poukładam, – swobodna ekspresja ruchowa według tekstu

W natłuszczonej tortownicy

Włożę ciasto i do pieca

Na około pół godziny,

A gdy będzie już gotowe,

Znaczy chrupkie i rumiane,

To zaproszę koleżanki,

Babcię, dziadka, tatę, mamę.

Najłatwiejsze ciasto w świecie, tak, tak, tak, – na tak, tak, tak dzieci stukają się drewienkami

Nic, a nic się go nie gniecie, tak, tak, tak,

Ty potrafisz także upiec, tak, tak, tak,

Nawet, gdy nie jesteś zuchem, tak, tak, tak.