Październik
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
Jesień w sadzie
– zapoznanie dzieci z niektórymi owocami dojrzewającymi jesienią
– poznanie nazw drzew owocowych
– poznanie niektórych sposobów utrwalania żywności
– -rozwijanie sprawności fizycznej
– wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
– kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie
– kształtowanie wrażliwości i pamięci muzycznej
Jesień w ogrodzie
– rozpoznawanie i nazywanie niektórych warzyw
– odróżnianie warzyw rosnących nad ziemią i pod ziemią
– rozwijanie ciekawości poznawczej
– próby wycinania nożyczkami
– rozwijanie współpracy w grupie
– ćwiczenie różnych sposobów poruszania się
– rozwijanie umiejętności muzycznych i sprawności ruchowej
– utrwalenie zasad bezpieczeństwa
Jesienny krajobraz
– poszerzanie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie
– odróżnianie środowiska parku i lasu
– poznanie skarbów jesieni
– doskonalenie samodzielności
– określanie liczebności zbiorów mniej, więcej, tyle samo
– rozwijanie umiejętności manipulowania przedmiotami
– ćwiczenie pamięci
– rozwijanie percepcji słuchowej
– doskonalenie sprawności manualnej
Deszczowa pogoda
– przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią
– poznanie znaczenia słowa szaruga
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
– rozwijanie empatii
– doskonalenie słuchu fonematycznego
– poszerzanie słownictwa
– doskonalenie słuchu muzycznego
– doskonalenie zdolności manualnej
– odróżnianie kolorów
W świecie wyobraźni
– wprowadzenie pojęcia „wyobraźnia”
– rozumienie pojęcia „marzenie”
– rozwijanie wrażliwości zapachowej, nauka relaksacji
– odróżnianie fikcji od rzeczywistości
– rozwijanie umiejętności przeliczania
– poszerzanie słownika czynnego
– kształtowanie umiejętności współpracy
– poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej
– rozwijanie wrażliwości sensorycznej
– kształtowanie zdolności plastycznych