Październik
Założenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik
Temat kompleksowy – Jesień w sadzie
– zapoznanie dzieci z owocami dojrzewającymi jesienią
– poznawanie nazw drzew owocowych
– kształtowanie postawy szacunku wobec osób pracujących w sadownictwie
– rozwijanie umiejętności klasyfikacji
– doskonalenie umiejętności przeliczania
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
– zapoznanie ze zwyczajami życia jeży
– doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
– kształtowanie sprawności manualnej
– kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej
– rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie
– wzmacnianie poczucia własnej wartości
Temat kompleksowy – Jesień w ogrodzie
– rozpoznawanie i nazywanie niektórych warzyw
– poznanie właściwości warzyw
– rozpoznawanie i nazywanie części warzyw (skórka, pestki, miąższ)
– doskonalenie orientacji w przestrzeni
– poszerzenie słownictwa czynnego
– doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej wypowiedzi
– rozwijanie ciekawości poznawczej
– rozwijanie umiejętności zauważania rytmów i ich odtwarzanie
– kształtowanie umiejętności muzycznych
– rozwijanie motoryki małej
– kształtowanie ciekawości badawczej
Temat kompleksowy – Jesienny krajobraz
– odróżnianie środowiska parku i lasu
– zapoznanie dzieci z jesiennymi zmianami w przyrodzie
– rozwijanie empatii, odpowiedzialności
– doskonalenie słuchu fonematycznego
– rozwijanie samodzielności
– doskonalenie umiejętności przeliczania
– rozwijanie współpracy w grupie
– kształtowanie słuchu muzycznego
– ćwiczenie pamięci
– rozwijanie zdolności manualnych
– rozwijanie kreatywności
Temat kompleksowy – Deszczowa pogoda
– przypomnienie informacji o zmianach zachodzących późną jesienią
– utrwalenie wiedzy o tym, skąd się biorą kałuże
– poznanie znaczenia słowa „szaruga”
– rozwijanie umiejętności nazywania emocji
– ćwiczenie wyobraźni
– doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy
– rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonematycznego
– ćwiczenie i nazywanie kierunków w przestrzeni
– rozwijanie ciekawości badawczej
– utrwalenie zasad bezpieczeństwa
– doskonalenie słuchu muzycznego
– kształtowanie wrażliwości muzycznej
Temat kompleksowy – Dobre maniery
– wdrażanie dzieci do przestrzegania reguł obowiązujących w społeczeństwie
– wdrażanie dzieci do używania zwrotów grzecznościowych
– zapoznanie dzieci z zasadami sovoiv – vivre^u w różnych sytuacjach
– budowanie zachowań kulturalnych
– budzenie wrażliwości na estetykę pomieszczeń, otoczenia
– rozwijanie motoryki małej
– doskonalenie słuchu muzycznego
– doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
– zwrócenie uwagi dzieci na krzywdę innych
– rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na określony temat
– ćwiczenie logicznego myślenia