Październik
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na październik
- Jesień w ogrodzie
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw
-odczytywanie globalne nazw warzyw
-kształtowanie umiejętności przygotowywania zdrowych posiłków z warzyw
-rozumienie pojęcia „troska”
-doskonalenie umiejętności wyrażania troski o ludzi i rośliny
-rozwijanie empatii,
-uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego
-rozpoznawanie jadalnych części roślin
-rozwijanie ciekawości poznawczej, umiejętności formułowania hipotez
-poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z częściami roślin
-stosowanie się do zasad bezpieczeństwa
-rozwijanie współpracy
-poznanie niektórych właściwości warzyw
-tworzenie zbiorów, przeliczanie
-rozwijanie umiejętności muzycznych
-rozumienie pojęcia „wstyd”
-rozpoznawanie i nazywanie części warzyw: skórki, pestek, miąższu
-doskonalenie sprawności językowej, manualnej
-poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z warzywami
-utrwalenia zasad bezpieczeństwa
- „Jesień w parku i w lesie”
- odróżnianie środowiska parku i lasu
-rozwijanie logicznego myślenia
-doskonalenie percepcji słuchowej
-rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
-poznanie kształtu litery i, I, rozpoznawanie jej
-doskonalenie słuchu fonematycznego
-rozwijanie świadomości fonologicznej
-rozwijanie umiejętności pracy w parach, odpowiedzialności za własną pracę, umiejętności sprawdzania zadania
-rozwijanie umiejętności orientacji w schemacie ciała
-doskonalenie przeliczania
- rozwijanie sprawności manualnej
-przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi
-utrwalenie informacji o skarbach jesieni
-doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych wcześniej liter
-ćwiczenia pamięci
-rozwijanie słuchu muzycznego
Kształtowanie wrażliwości muzycznej
-utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie
-rozwijanie kreatywności, sprawności, poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za innych
- „Zimno, coraz zimniej”
-przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami
-rozwijanie umiejętności nazywania emocji
-ćwiczenie wyobraźni
-rozwijanie empatii
-doskonalenie umiejętności opisywania emocji
-doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego
-przygotowanie do umiejętności czytania i pisania
-doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy
-rozwijanie współpracy
-rozpoznawanie i pisanie cyfry 3
-rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 3
-poznanie niektórych właściwości wody
-rozwijanie ciekawości badawczej
-utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów
-rozwijane współpracy
-utrwalenie wiedzy o tym, skąd biorą się kałuże
-rozwijanie słownika czynnego słuchu fonematycznego
-utrwalenie zasad gry w gry planszowe
-rozwijanie wrażliwości muzycznej
-doskonalenie umiejętności pracy w parach
- „Zabawy na jesienne wieczory”
-poszerzanie słownika o nazwy zawodów artystycznych
-doskonalenie inteligencji językowej poprzez rozwiazywanie zagadek słownych
-zapoznanie z różnymi technikami malarskimi oraz rodzajami malarstwa
-rozbudzanie ekspresji artystycznej
-doskonalenie sprawności fizycznej
-rozbudzanie zainteresowań muzyką
-zapoznanie z twórczością i postacią Fryderyka Chopina
-doskonalenie umiejętności matematycznych- rytmy
-rozwijanie umiejętności matematycznych: dekodowania, porównywania kształtów i symboli
-kształtowanie poprawnej postawy sylwetki
-poszerzanie wiedzy na temat kina animowanego
-doskonalenie umiejętności budowania i zadawania pytań
- „Kto jest kim w mojej rodzinie”
- utrwalenie nazw członków rodziny
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zdjęć rodzinnych
-doskonalenie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic
-doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami czasu” dawniej, dziś i w przyszłości
-łączenie w pary przedmiotów starych i nowych
-kształtowanie postawy szacunku do osób starszych
-pogłębianie poczucia przynależności do rodziny
-wprowadzenie pojęcia „drzewo genealogiczne”
-kształtowanie zrozumienia aspektów liczby 3